بررسی عملکرد فروز ژنراتور استمفورد پاور

بررسی عملکرد فروز ژنراتور استمفورد پاور

 کمپانی استمفورد انگلستان با نام لاتین STAMFORD یکی از معروف ترین برندهای تولید ژنراتور در سطح دنیا می باشد. البته چند سالی است که زیر نظر کمپانی کامینز آمریکا و با نام تجاری CUMMINS ALTERNATOR فعالیت می کند. همزمان با پیشرفت کمپانی های تولید ژنراتور تعدادی از کارخانجات چین شروع به ساخت نمونه های کپی شده از ژنراتورهای استمفورد انگلستان کردند. تعدادی از این نمونه ها عبارتند از فروز ژنراتور استمفورد پاور، کائیجلی، مین سان. ژنراتور استمفورد پاور دارای سیم پیچ تمام مسی می باشد که این موضوع روی کیفیت بالای آن تاثیر به سزایی گذاشته است. این برند تاکنون محبوبیت خود را در بازار به خوبی نشان داده است.

 مشخصات فنی ژنراتور استمفورد پاور اصل

نسخه های کپی با توجه به مدل ساختشان مانند فروز ژنراتور استمفورد پاور مشخصات فنی مختص به خود را دارند؛ مشخصاتی مانند ولتاژ ، نوع سیم پیچ، تعداد بلبرینگ و … در آن با بقیه مدل ها متفاوت می باشد. این دستگاه دارای دو نمونه جفت بلبرینگ (شفت دار) و تک بلبرینگ (صفحه ای یا دیسکی) می باشد. مدل های تک بلبرینگ آن دارای استانداردهای SI1، SI2،SI3  هستند. این کمپانی در ابتدا تولیدات خود را از سایز 8 کاوا معادل 6.4 کیلووات آغاز نمود و اکنون دستگاه هایی تا سایز 770 کاوا معادل 616 کیلووات طراحی و راهی بازار فروش می کند.

ژنراتور 72.5 کاوا استمفورد پاور

ژنراتور 72.5 کاوا استمفورد پاور

نحوه عملکرد ژنراتور استمفورد پاور

فروز ژنراتور استمفورد پاور متشکل از دو قسمت روتور و استاتور است و ممکن است برای تولید نیروی مکانیکی در این ژنراتورها از یک توربین آبی، بادی یا بخاری استفاده نماید. این دستگاه از کارایی و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این قابلیت را دارد تا در مدت زمان فعالیت خود از بروز مشکلاتی که ناشی از قطعی برق می شوند، جلوگیری کند. ضمنا می توان از آن ها به عنوان محافظ وسایل و تجهیزات الکتریکی استفاده نمود.

در فروز ژنراتور استمفورد پاور از فناوری ولتاژ رگلاتور AVR استفاده شده است که این فناوری از ژنراتور در برابر نوسانات به وجود آمده در جریان برق محافظت می نماید. از طرفی جنس سیم پیچ های آن از مس است که وجود این دو مزیت و کیفیت بالا در تولید این ژنراتور سبب شده تا استقبال گسترده ای از این دستگاه شود. از دیگر فناوری های به کار رفته در این ژنراتور بهره وری بالا تا میزان 89% و سیستم حفاظت ip23 می باشد.

دیزل ژنراتور قابل حمل

دیزل ژنراتور قابل حمل

مزیت های فروز ژنراتور استمفورد پاور

  • قیمت ارزان
  • سیم پیچ از جنس تمام مس
  • کیفیت خوب در ساخت
  • داشتن خدمات پس از فروش
  • کارایی خوب و طول عمر مناسب
  • یکی از پرفروش ترین ژنراتور ها
  • ارزان تر بودن نسبت به ژنراتور Stamford ساخت انگلیس
آموزش راه اندازی ژنراتور پرکینز استمفورد

آموزش راه اندازی ژنراتور پرکینز استمفورد

کاربرد های ژنراتور استمفورد

از آنجایی که فروز ژنراتور استمفورد پاور دارای کارایی و کیفیت بالایی می باشد می توان از آن ها  دراکثر پروژه های صنعتی بهره برد. هر چند این دستگاه ها قابلیت استفاده در مصارف خانگی را هم دارند. به همین دلیل جزو کاربردی ترین ژنراتورها در دنیا به شمار می روند. از جمله مصارف دیگر آن می توان به بیمارستان، سرور های شبکه، هواپیما ها، کشتی ها، مراکز صنعتی، معادن و … اشاره نمود.

ژنراتور استمفورد برای مصارف خانگی

ژنراتور استمفورد برای مصارف خانگی

گارانتی و خدمات پس از فروش ژنراتور استمفورد

فروز ژنراتور استمفورد پاور از موتورهایی با کیفیت بالا برخوردار هستند. از آنجایی که ژنراتورهای Stamford زیرمجموعه ای از کمپانی کامینز می باشند و با توجه به اینکه محصولات این کمپانی (کامینز) تاکنون به مشکل بر نخورده است به راحتی شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می شوند.

سخن پایانی

می توان گفت که در عصر حاضر یکی از مهم ترین دغدغه های صنعت گران کشورها، استفاده بهینه از انرژی است؛ همین امر موجب شده تا سازنده ها نسبت به تولید ژنراتورهایی باکیفیت و کارامد گامی مثبت بر دارند. لذا فروز ژنراتور استمفورد پاور با هدف افزایش بهره وری با تجهیزاتی مرغوب طراحی و به بازار عرضه شدند. از این رو مجموعه ما با نام تجاری، میکا پاور (مولد نیرو میکا) بر آن است تا با عرضه مستقیم مولد های برق و ساخت انواع تابلوهای چنج اور با قابلیتهای پارالل و سنکرون، گامی اساسی در جهت حفظ سرمایه های ملی داشته باشیم. لذا این مجموعه با اتکا بر دانش متخصصان کار آزموده و نیم قرن تجربه در زمینه صنعت کشور فعالیت خود را در زمینه تولید برق در مقیاس نیروگاهی و صنعتی، آغاز نموده است.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.