دیزل ژنراتور برق سه فاز ستاره ای در عرصه صنعت

دیزل ژنراتور برق سه فاز ستاره ای در عرصه صنعت

دیزل ژنراتور برق سه فاز دستگاهی است که دارای یک ژنراتور و یک موتور است که ترکیب این دو باهم سبب شروع فعالیت موتور دیزلی و تولید برق می شود. مجموعه ما با نام تجاری میکاپاور دارای نیم قرن تجربه در زمینه محصولات صنعتی می باشد که در این حوزه کارنامه ای درخشان دارد.

 

انواع ژنراتور های برقی

سوخت فسیلی یک از موادی است ک در مولد های برقی برای به کار افتادن دستگاه استفاده می شود. بنابراین این مولد ها به واسطه ی سوخت فسیلی  فعالیت می کنند که به این دستگاه ژنراتور برق می گویند. این ژنراتور های برق دارای انواع مختلفی چون دیزل ژنراتورهای بنزینی، گازوئیلی، گازی یا گاز سوز و دیزل ژنراتور برق سه فاز یا تک فاز هستند.

دیزل ژنراتور کامینزدیزل ژنراتور کامینز

ژنراتور برق سه فاز از چه اجزائی تشکیل شده اند؟

موتور دیزل ژنراتور:

این قسمت مهم ترین بخش در تولید برق موتور است. موتور با استفاده از سوخت های وارده به خود ژنراتور را به حرکت در می آورد و این امر باعث تولید برق خواهد شد.

  • کنترل پنل فرمان:

سامانه ای در دیزل ژنراتورها است که وظیفه ی رفع مشکلات ایجاد شده در موتور را دارد؛ از طرفی این مشکلات را به مصرف کننده اعلام می کند، به این بخش کنترل پنل فرمان می گویند.

دیزل ژنراتور برق سه فاز یکی از دستگاه هایی است که به نسبت سایر ژنراتورها محبوب تر می باشد.

  • باتری ژنراتور:

یک موتور برای شروع به حرکت نیاز به یک موتور دارد تا دائما شرایط استارت و شروع به کار برای موتور فراهم باشد. در دیزل ژنراتور ها نیز یک باتری وجود دارد که این وظیفه را بر عهده دارد که یکی از مهم ترین اجزای ژنراتور ها است.

  • اگزوز موتور:

یکی دیگر از اجزای لازم برای یک دیزل ژنراتور اگزوز است. موتور دیزل ژنراتور برق سه فاز در اثر فعالیت داغ می کند و نیاز به خروج دود های اضافی دارد که این عمل توسط اگزوز آن صورت می گیرد.

  • رادیاتور در ژنراتور:

علاوه بر اینکه موتور نیاز به خروج دود از خود را دارد، به همان نسبت به ورود هوای خارج به داخل، نیاز پیدا می کند. رادیاتور در موتور وظیفه ورود هوا و سرد کردن موتور را بر عهده دارد. اگر موتور به وسیله رادیاتور سرد نشود ممکن است خسارت جدی به آن وارد شود.

  • شاسی

تمام اجزای دیزل ژنراتور برق سه فاز شامل موتور، باتری و ژنراتور برای اینکه بتوانند به فعالیت بپردازند و در کنار یکدیگر جمع باشند نیاز به یک پایه فولادی دارند که توان وزن بالا و فشارشان را داشته باشد که در تمامی دیزل ژنراتور ها شاسی وجود دارد و نگهدارنده این اجزا است.

  • باک سوخت ژنراتور برق

منبعی برای ذخیره شدن سوخت مورد نیاز ژنراتور در شاسی است؛ مخزنی است که توانایی این را دارد ک سوخت مورد نیاز برای ده ساعت را ذخیره کند. بهتر است بدانید که هر ژنراتور برق دارای یک حد بالا و یک حد عادی تولید است.

دیزل ژنراتور دوساندیزل ژنراتور دوسان

اجزای دیزل ژنراتور برق سه فاز

ژنراتور سه فاز یک سری سیم های مسی در هم ترکیب شده دارد که باعث می شوند جریان الکتریکی در ژنراتور ایجاد شود.

جریان این سیم های مسی سه فاز به صورت زاویه های ۱۲۰ درجه ای می باشند که از هر کدام از این جریان ها یک سیم خارج شده که می تواند به تنهایی جریان تک فاز را تشکیل دهد. از طرفی هر سه رشته با هم به علاوه ی سیم نول می توانند باعث راه اندازی شفت گردند.

دیزل ژنراتور پرکینزدیزل ژنراتور پرکینز

نکته مهم در استفاده از دیزل ژنراتور برق سه فاز

این نکته حائز اهمیت است که اگر قصدمان این باشد که از هر سیم به صورت جداگانه برق بگیریم، باید توجه داشته باشیم که اگر از هر سیم بطور مساوی برق گرفته نشود و از حد و میزان تعیین شده، این عمل بیشتر انجام شود ممکن است ژنراتور صدماتی جدی ببیند. ژنراتور های سه فاز به دلیل توان بالا و موتور پر قدرتی که دارند بیشتر در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قیمت دیزل ژنراتور برق سه فاز

قیمت ژنراتور برق بستگی به عواملی چون توان موتور، مدل دستگاه، نوع برند تولیدی، آلیاژ ها و میزان کیفیتش دارد.

 

سخن پایانی

دیزل ژنراتور ها در بازار در دو نوع صنعتی و خانگی و در دو مدل سه فاز و تک فاز تولید می شوند. بهتر است برای تهیه و خرید این محصول قبل از هر اقدامی از کارشناسان مشاوره دریافت نمایید تا بهترین گزینه را از بین محصولات انتخاب کنید.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.