ساختار دیزل ژنراتور کامینز به چه صورت است و در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد؟

ساختار دیزل ژنراتور کامینز به چه صورت است  و در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد؟

موتور دیزلی با ژنراتور الکتریکی یک دینام می شوند و برای تولید انرژی الکتریکی به کار می روند. وسایل دیزلی در مکان هایی که بدون اتصال به شبکه برق و یا منبع تغذیه هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتور کامینز نمونه ای از دیزل ژنراتور ها است که به دلیل ویژگی ها و ساختار خوبی که دارد مورد استفاده کارخانه های صنعتی بسیاری قرار گرفته است.

راهنمای خرید بهترین دیزل ژنراتور برند در ایران

راهنمای خرید بهترین دیزل ژنراتور برند در ایران

ساختار دیزل ژنراتور کامینز

دیزل ژنراتور ها از سیستم های کنترل، قطع کننده مدار، راه اندازی سیستم و از موتور و قطعات ریز دیگر تشکیل شده اند. وزن این دیزل ژنراتور به ۸ تا ۳۰ کیلو می رسد که برای خانه ها و مغازه ها از ژنراتور های کوچک تر ۸ تا ۱۱ کیلو استفاده می شود.

دیزل ژنراتور کامینز ژنراتوری است که ساختاری ویژه دارد و یکی از بهترین نمونه ها در بین دیگر ژنراتور ها می باشد که کاربرد زیادی در بخش های مختلف صنایع دارد. این نوع ژنراتور ها علاوه بر اینکه هنگام قطعی برق استفاده می شوند در تغذیه شبکه های برق نقش مؤثری نیز دارند که در انگلستان این کار ژنراتور ها توسط شبکه ملی اجرا و تأیید شده است که stort نام دارد.

دیزل ژنراتور ها در کجا کاربرد دارند؟

این نوع ژنراتور ها در بخش های مختلفی کاربرد دارند؛ برای مثال در کشتی ها برای تأمین نیرو، چراغ ها، فن ها و غیره به کار می روند. دیزل ژنراتور کامینز علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.

این دستگاه با نیروی محرکه الکتریکی می تواند ژنراتور های مختلف را در موقعیت مناسب قرار دهد که عملکرد بهتری داشته باشند. این محرکه های الکتریکی برای کشتی ها و در جنگ جهانی اول ساخته شده که پیشرانه های الکتریکی، ظرفیت چرخ دنده ها را بالا می برند و این آرایش الکتریکی در وسایل نقلیه بزرگ مثل لوکوموتیو راه آهن مورد استفاده قرار می گیرد.

دیزل ژنراتور کامینز همانند دیگر ژنراتور ها در قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرد و تنها  تفاوتش این است که برند متفاوتی با سایر ژنراتور ها دارد و به نوعی می توان گفت در زمینه کارایی و کیفیت بی نظیر می باشد.

انواع مدل های دیزل ژنراتور کامینز

انواع مدل های دیزل ژنراتور کامینز

اندازه ژنراتور ها

ژنراتور ها بر اساس مولد و ویژگی ها بار الکتریکی مانند جریان های موج و بار های غیر خطی طراحی می شوند

؛ همچنین می توان گفت این ژنراتور ها بر اساس ارتفاعات، تغیر دما و شرایط محیطی نیز طراحی می شوند.

اکثر کسانی که این وسیله را تولید می کنند سعی دارند از طریق محاسبات پیچیده تری

و با وارد کردن ویژگی های بار الکتریکی مختلف این وسیله را بسازند.

دیزل ژنراتور کامینز نمونه ای دیگر از این ژنراتور ها می باشد که عملکرد مشابهی با دیگر ژنراتور ها دارد.

عملکرد ژنراتور کامینز در حالت های جزیره ای

بعضی از ژنراتور ها بدون اتصال به شبکه برق کار می کنند که به عنوان کار در حالت جزیره شناخته می شوند. عملکرد موازی این ژنراتور ها می تواند راندمان بهتری را ارائه دهد.

دیزل ژنراتور کامینز را می توان از طریق همگام سازی به یک دیگر متصل کرد، البته این اتصال نیز می تواند به صورت خودکار انجام شود. بار در این ژنراتور ها کنترل شده و سپس باردهی می شوند.

بیشترین سوختی که در این ژنراتور ها مورد استفاده قرار می گیرد گاز می باشد

؛ زیرا گاز در این ژنراتور ها باعث فشار بیش تری می شود.

البته در موقعیت های حساس تر از نفت استفاده می کنند که می تواند برای این دیزل ژنراتور خطرناک باشد. دیزل ژنراتور کامینز مزیت های زیادی دارد که ارزش این وسیله را بالا می برد.

قیمت دیزل ژنراتور برند

قیمت دیزل ژنراتور برند

سخن پایانی

ژنراتور ها وسایلی هستند که در صنعت کاربرد زیادی دارند و هنگام قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتور ها از قطعات زیادی تشکیل شده اند که در بخش های مختلف صنعت از جمله کشتی رانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتور کامینز نمونه ای از انواع ژنراتور ها است که یکی از برندهای محبوب در بین مردم به شمار می رود.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.