موتور برق خارجی

موتور برق خارجی

معمولا در فضاهایی که از بافت شهری دور بوده و نیاز به انرژی برق دارند از موتور برق استفاده می نمایند. اما بستگی دارد که شما بخواهید یک موتور برق خارجی داشته باشید و یا یک موتور برقی که در ایران تولید شده است. در ویلا ها، استخرهای عمومی، تالارها، باغ ها و… که از برق بی بهره اند و یا امکان قطعی این انرژی برایشان پیش می آید از این دستگاه بهره می برند. در خود شهر نیز با وجود انرژی برق به صورت 24 ساعته باز هم ممکن است که مناطق مسکونی، ساختمان های اداری و تجاری، بیمارستان ها به دستگاه مربوطه نیاز داشته باشند. معمولا در جامعه به این شکل جا افتاده است که موتور و ژنراتور برق هر دو یک وسیله هستند در صورتی که در عمل با هم تفاوت دارند. وظیفه کلی این دستگاه ها تولید برق یا همان الکتریسه از طریق سوختی است که وارد دستگاه می نماییم.

دسته بندی موتور برق خارجی براساس 4 متغیر

سوخت مصرفی

در ابتدا برای خرید موتور برق های خارجی و یا ایرانی باید این نکته را در نظر بگیریم که سوخت مصرفی آن چیست. مثلا برای کسی که در مناطق محروم است و نمی خواهد سوخت این دستگاه برای او هزینه زیادی بتراشد باید موتور برق گازی تهیه نماید. برخی از این محصولات به صورت دوگانه سوز ساخته می گردند که شما باید با توجه به نیاز و شرایطی که دارید یکی از این مدل ها را خریداری نمایید. انواع موتور از نظر سوخت مصرفی به این شرح است:

  1. موتور برق دیزلی یا گازوئیلی
  2. موتور برق بنزینی
  3. موتور برق گازی که از گاز مایع و یا شهری استفاده می نماید
  4. موتور برق دوگانه سوز نفتی بنزینی

    فروش موتور برق سه فاز بی صدا

    فروش موتور برق سه فاز بی صدا

نحوه روشن و خاموش شدن موتور برق

  • دستی یا هندلی: معمولا موتور برق خارجی بنزینی که در ابعاد کوچک طراحی و ساخته می گردد به این صورت راه اندازی می گردد. برای روشن کردن این دستگاه همان گونه که از نام آن معلوم است نیاز به نیروی انسانی می باشد.
  • استارتی: این مدل روشن کردن موتور برق یک نوع راه اندازی الکتریکی است به این صورت که از طریق سوئیچ انرژی موجود در باتری را به کار گرفته که در نهایت باعث روشن شدن موتور برق می گردد. این مدل بیشتر برای موتور هایی با ابعاد بزرگ کارایی دارد. گاهی ممکن است در طراحی یک موتور برق از دو روش هندلی و استارتی با هم بهره ببرند.
  • راه اندازی امرجنسی یا ATS: در این موتور برق یک تابلو برای دستگاه تعبیه شده است برای زمانی که برق قطع شد موتور برق خود به خود بعد از گذشت 10 ثانیه انرژی الکترونیکی را تولید کرده و در اختیار شما قرار دهد. بیشترین کاربرد این نوع برای مکان هایی است که باید در صورت نبود برق به سرعت کار خود را ادامه دهند مانند مطب، بیمارستان، مجتمع اداری و… البته اگر محصول خریداری شده استارتی و یا هندلی باشد نیز می توان این تابلو ATS را جداگانه خریداری کرد و بر روی وسیله مورد نظر نصب نماییم.
خرید موتور برق دیزلی

خرید موتور برق دیزلی

شاسی موتور برق خارجی

موتور برق ها از نظر شاسی به دو نوع کانوپی دار و بدون کانوپی دسته بندی می گردند. کانوپی همان اتاق سایلنت است که برای جلوگیری از خروج صداهایی که در درون محفظه موتور ایجاد می گردد مورد استفاده قرار می گیرد. موتور برق های بزرگ به دلیل صدای بالایی که موتورشان ایجاد می نماید باعث آلودگی صوتی در محیط اطراف شان می گردند بنابراین در اینجا کاربرد کانوپی ضرورت پیدا کرده و دستگاه را روی حالت سایلنت قرار می دهد. مخصوصا در مناطق مسکونی به علت از بین بردن سر و صدای زیادی که موتور برق ها ایجاد می نمایند از موتوری که شاسی کانوپی دار دارا می باشد بهره می برند. موتور هایی که کانوپی یا همان کاور را ندارند برای مراکز صنعتی بیشتر کاربرد دارند چون در فاصه 7 متری از سایر وسایل قرار می گیرند و صدای ایجاد شده توسط موتور خیلی مهم نیست.

قیمت موتور برق گازی

قیمت موتور برق گازی

ولتاژ خروجی موتور برق خارجی

برای خرید این دستگاه ولتاژ خروجی یعنی تک فاز و یا سه فاز بودن بسیار مهم است. نکته قابل توجه برای انتخاب در این مورد به برق متناوبی است که در اختیار داریم. اصلا ما موتور برق می خریم برای همین ولتاژ خروجی که در اختیار ما قرار می دهد اگر شما یک مصرف کننده ای هستید که این دستگاه را برای بافت شهری می خواهد باید گفت موتور برق تک فاز کار شما را به راحتی راه می اندازد. اما اگر مصرف کننده صنعتی هستید به دلیل نیاز داشتن به ولتاژ برق بالا باید از موتور سه فاز بهره ببرید. در ابتدا این شمایید که باید ببینید چه نیازی دارید و مطابق با این خواسته محصولی مناسب را تهیه نمایید.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.