اندازه و رتبه بندی دیزل ژنراتور یک مگاواتی

اندازه و رتبه بندی دیزل ژنراتور یک مگاواتی

به دستگاهی که از ترکیب موتور دیزلی با ژنراتور الکتریکی ساخته شده و هدف از ساخت آن تولید انرژی الکتریکی است، دیزل ژنراتور می گویند. معمولا برای کار کردن با سوخت دیزل، موتور احتراق تراکمی دیزل طراحی و تولید می شود. اما برخی دیگر با سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار و مناسب بوده و در همین راستا نیز ساخته می شوند. دیزل ژنراتور یک مگاواتی نیز یک مورد خاص از ژنراتور موتور است.

اندازه دیزل ژنراتورها و کاربرد آن ها

دیزل ژنراتورها غالباً در اماکنی که به شبکه برق متصل نیستند کارآیی دارند. در بعضی مکان ها نیز حکم منبع تغذیه اضطراری را دارند که اگر احیانا و تحت شرایطی خاص در فعالیت شبکه اختلال ایجاد شود از آن استفاده شود. از کاربردهای اساسی تر و پیچیده تر دیزل ژنراتور یک مگاواتی و مجموعه دیزل ژنراتورها، پشتیبانی از شبکه و انتقال و ارسال به شبکه برق و کاهش پیک را می توان اشاره کرد. در بحث تغذیه نیرو و استفاده از دیزل، انتخاب یک دیزل ژنراتور با اندازه مناسب جهت پیشگیری از بار کم یا کمبود نیرو حرف اول را می زند. در اندازه ای حدوداً ۵۰ مگاواتی و بالاتر، یک توربین گازی چرخه باز در بار کامل از مجموعه موتورهای دیزلی کارآمدتر، فشرده تر و تاثیرگذارتر است. گاهی مواقع آرایه های دیزلی و دیزل ژنراتور یک مگاواتی در مقایسه با توربین های گازی سیکل باز به علت کارایی بهتر ارجح دانسته می شوند و می توان در این زمینه بارگذاری جزئی منظم را مثال زد.

پشتیبانی از شبکه های اصلی

پشتیبانی از شبکه های اصلی

دیزل ژنراتورها و برق اضطراری

دیزل ژنراتورها یا راحت تر بگوییم مولدها نه تنها برای برق اضطراری و تامین آن کاربرد دارند بلکه در سیکل های اوج مصرف یا دوره هایی که کمبود ژنراتورهای برق بزرگ به وجود می آیند می توانند جایگاهی با عنوان عملکرد ثانویه شبکه های برق را از آن خود کنند. در کشور انگلیس شبکه ملی آن کشور در این زمینه برنامه ای با عنوان STOR  تولید کرده و به اجرا و پخش آن پرداخته است. کشتی ها اغلب از دیزل ژنراتور یک مگاواتی و دیگر اعضای خانواده ژنراتورهای دیزلی استفاده می کنند. گاهی این ژنراتورها نه تنها در تامین نیروی لازم برای چراغ ها، وینچ ها و غیره کمک می کنند بلکه به صورت غیر مستقیم در نیروی محرکه اصلی و تامین آن تاثیر می گذارند. با نیروی محرکه الکتریکی، قرار دادن ژنراتورها در محل مناسب در کشتی ها منجر به فراهم کردن شرایطی می شود تا بار بیشتری حمل شود.

فروش و نصب ژنراتورهای گازسوز

فروش و نصب ژنراتورهای گازسوز

سوخت دیزل و علت نامگذاری آن

سوخت دیزل نام خود را از موتورهای دیزلی گرفته است در حالی که بعضی ها عکس این را تصور می کنند. موتورهای دیزلی موتورهای احتراق تراکمی هستند که با توجه به مکان و پیکربندی، قابلیت کار کردن با انواع سوخت را دارند. اگر منابع و شبکه های گاز در دسترس باشند معمولا از گاز برای آن ها استفاده می شود.

تعریف دیزل ژنراتور یک مگاواتی در چند جمله

یکی از واحدهای دو قلوی ۵۰۰ کیلو واتی که قدرت و قابلیت پخش توان 1000 کیلو واتی یا یک مگاواتی را دارد. فراوانی، در ژنراتور تعبیه و تدارک دیده شده است. این دیزل ژنراتور کارآمد از یک موتور قوی 37.1 لیتری انرژی و توان لازم را دریافت می کند. این مولد به دلیل عملکرد قوی و دوام بالا، برای سخت ترین کاربردهای شما مورد تایید و مطلوب است. از دیگر ویژگی های آن می توان به فشار کاری 1000 بار، 19 لبتر در دقیقه، وزن خالی 950 کیلوگرم، قرقره تامین آب به صورت دستی با شیلنگ 50 متری، نگهدارنده با چرخ، ترمز دستی، شتاب دهنده سرعت اتوماتیک، دنده عقب خودکار، تفنگ  اسپری با لنج و نازل و غیره اشاره کرد.

کاربرد دیزل ژنراتور در بیمارستان ها، ادارات و کارخانه ها به عنوان نیروگاه اضطراری

کاربرد دیزل ژنراتور در بیمارستان ها، ادارات و کارخانه ها به عنوان نیروگاه اضطراری

کلام آخر

در دیزل ژنراتور یک مگاواتی معمولا در انتخاب سوخت کمی سنتی عمل شده و برای کاربردهایی با کیلووات بالا و تاسیساتی که الزامات کد، مستلزم ذخیره سازی سوخت در محل است بسیار کارآمد است. این نوع دیزل از محفظه هایی با بالاترین سطح دوام و استحکام، کمترین میزان نویز، طراحی زیبا و شیک و همچنین قدرت و مقاومت زیاد در برابر آب و هوا برخوردار است. تمام قسمت های دیزل ژنراتور یک مگاواتی قبل از استفاده کاملا آزمایش می شوند تا اطمینان کافی و لازم حصول شود که استانداردهای UL220 را برآورده می کنند. ناگفته نماند که فقط ملاک ها و خواسته های کاربر و مصرف کننده معیار بوده و درنظر گرفته می شوند.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.