انواع دیزل ژنراتور به لحاظ سوخت به همراه قیمت

انواع دیزل ژنراتور به لحاظ سوخت به همراه قیمت

 با افزایش جمعیت و بیشتر شدن نیاز انسان ها به ابزارآلات مختلف، این نیاز برای انسان ها به وجود آمد که اطلاعات خود را در مورد تجهیزات و وسایل بالا ببرند تا بتوانند در هنگام خرید از آگاهی کافی برخوردار باشند؛ قطعا این موضوع باعث رضایت مندی خریدار از کالا می شود.  به طور کلی با وجود انواع دیزل ژنراتور در بازار، داشتن آگاهی درباره آن ها بسیار مفید و کاربردی می باشد.

اطلاعاتی درباره دیزل ژنراتور ها

به یک ترکیب متشکل از یک موتور دیزل، ژنراتور و انواع اجزای به یکدیگر متصل شده، دیزل ژنراتور می گویند که این اجزای فرعی شامل شاسی، اطاقک پوشاننده، عایق های صدا و … می شود. انواع دیزل ژنراتور ها این توانایی را دارند که از 1 تا 20 کیلوولت آمپر برای منازل، ادارات کوچک و … و تا 2000 کیلوولت آمپر برای مجتمع های بزرگ اداری و … برق تولید کنند. یک ژنراتور 2000 کیلوولت آمپر را می توان در یک اطاقک ایزوله که قابل حمل است، قرار داد. ژنراتور های 5 مگاواتی در ایستگاه های کوچک برق مورد استفاده قرار می گیرند و برای این منظور، می شود از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد.

بررسی دیزل ژنراتور های وارداتی

بررسی دیزل ژنراتور های وارداتی

علت برتری انواع دیزل ژنراتور ها نسبت به هم

نیاز بشر به انرژی در زندگی با توجه به پیشرفت ها بیشتر از قبل شده و ما هم در این مورد به دنبال منبع انرژی هستیم که بتواند سرمایه گذاری ما را چه بلند مدت و چه کوتاه مدت در بهترین حالت بیمه کند. به همین دلیل نیاز به یک ژنراتور با قیمت مناسب، که طول عمر بالایی داشته باشد، امری ضروری محسوب می شود. ژنراتور گازوئیلی در حالت و پیکر بندی های مختلف الکتریکی و فیزیکی، در زمینه های گوناگون قابل استفاده می باشد.

وضعیت واردات انواع دیزل ژنراتور در ایران

وضعیت واردات انواع دیزل ژنراتور در ایران

کاربرد دیزل ژنراتور ها

این نوع دستگاه کاربرد های متنوعی در صنایع مختلف دارند. یکی از کاربردهای این دیزل ژنراتور ها در بیمارستان می باشد. بیمارستان ها از این جهت که برای راه اندازی تجهیزات و لوازم پزشکی به برق زیادی نیاز پیدا می کنند، از انواع دیزل ژنراتور برق استفاده می نمایند. ژنراتور های برقی مورد استفاده در بیمارستان ها، به طور عمومی قدرت بسیار بالایی دارند، به این همین دلیل فراهم آوردن برق مورد نیاز همه تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان ها، کار هر ژنراتور برقی نیست.

انواع دیزل ژنراتور از نظر سوخت

ژنراتور ها با توجه به صنایع مختلف و گوناگون، متفاوت می باشند و انواع مختلفی دارند. انواع ژنراتورها عبارتند از:

  • دیزل ژنراتور اضطراری: این نوع از دیزل ژنراتور ها برای فعالیت در منطقه های مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع کاربرد اصلی این دستگاه ها، تامین برق ثانویه می باشد. این مدل از انواع دیزل ژنراتور ها، برق را درون خود ذخیره کرده و در موقعیت های که قطعی برق رخ می دهد، آن را آزاد می کند تا بتوان از آن استفاده نمود.
  • ژنراتور بنزینی: این نوع از دیزل ژنراتور ها همانطور که از نامشان متوجه می شویم، با سوخت بنزین کار می کنند و کارایی آن ها دقیقا شبیه به مدل دیزلی می باشد.
  • دیزل ژنراتور پرایم: در بین انواع دیزل ژنراتور ها، یکی از پر مصرف ترین این دستگاه ها که بسیارمورد استفاده قرار می گیرد، دیزل ژنراتور های پرایم می باشد. این نوع از دستگاه ها، زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهیم از آن به دفعات زیاد و طولانی استفاده کنیم. دیزل ژنراتور های استند بای معمولا در معادن استفاده می شوند؛ چرا که در معادن، برق وجود ندارد و باید به طور پیوسته و بدون وقفه از ژنراتور استفاده کرد.
  • ژنراتور گازی: این تیپ از انواع دیزل ژنراتور ها، آلودگی کمتری نسبت به مدل های دیگر دارند؛ به همین دلیل نسبت به بقیه مدل ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی به دلیل اینکه سوخت آن ها گاز می باشد، نسبت به مدل های بنزینی و دیزلی، مصرف پایین تری دارند. نکته قابل توجه درباره این ژنراتور این است که به دلیل مصرف و آلودگی پایینی که دارند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
قیمت انواع دیزل ژنراتور

قیمت انواع دیزل ژنراتور

سخن پایانی

دیزل ژنراتور ها علاوه بر گوناگونی در نوع، در برند نیز متنوع هستند که بر اساس عوامل مختلف، قیمت متغیری دارند. آگاهی از نحوه کارکرد و تاثیر کیفیت دیزل ژنراتور بر عملکرد آن، این امکان را به شما می دهد تا خریدی درست و مطمئن را تجربه نمایید. اگر به دنبال چنین تجربه موفقی هستید، پیشنهاد می کنیم با قسمت دسته بندی محصولات مراجعه نمایید و از آن ها دیدن کنید.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.