بررسی قیمت بهترین موتور برق صنعتی و نکات مهم در زمان خرید

بررسی قیمت بهترین موتور برق صنعتی و نکات مهم در زمان خرید

اغلب در برخی از مناطق مانند زمین های کشاورزی، آب نماها، فروشگاه های سیار و… که دسترسی به برق ممکن نیست، برای تامین برق مورد نیاز خود می توان از دستگاه موتور برق استفاده کرد. به کمک موتور برق می توان نیروی مکانیکی را به نیروی الکتریکی تبدیل کرد. البته لازم به ذکر است که قیمت بهترین موتور برق صنعتی با توجه به نوع سوخت مصرفی (بنزین، گازوئیل و گاز)، شرکت سازنده و … متفاوت است که در زمان خرید می بایست به آن ها توجه نمود.

موتور برق بی صدا، دیزلی- بنزینی (دوگانه سوز)موتور برق بی صدا، دیزلی- بنزینی (دوگانه سوز)

نکات مهم در زمان خرید موتور برق

با توجه به فاکتورهای گوناگون از جمله برند، توان، نوع سوخت مصرفی، مدل، مکان مورد استفاده و … می توان نسبت به خرید موتور برق اقدام کرد که در زیر به بررسی چند مورد می پردازیم.

  • شرکت سازنده موتور برق: شاید بتوان اینطور گفت که برندهای سازنده مورتور برق، یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت بهترین موتور برق صنعتی می باشد. از جمله پرفروش ترین برندهای تولید کننده این دستگاه ها می توان به برندهای ژاپنی (مانند هوندا، کوبوتا، روبین سوبار و …) و برندهای چینی (چون لانسین، جیانگ دانگ، هیوندا، کوپ و …) اشاره نمود.
  • نوع سوخت مصرفی: دستگاه موتور برق را از نظر سوخت مصرفی می توان به چهار دسته موتور برق دیزلی یا گازوئیلی، موتور برق بنزینی، موتور برق گازی (گاز شهری و مایع) و موتور برق نفتی بنزینی (دوگانه سوز) تقسیم کرد.

موتور برق مسافرتی کامینزموتور برق مسافرتی کامینز

  • توان تولیدی موتور برق: عامل دیگری که در تعیین قیمت بهترین موتور برق صنعتی بسیار تاثیرگذار است، توان تولیدی موتور برق می باشد که معمولاً از ۷۵۰ وات تا توان ۱۲ الی ۱۵ کیلووات تولید می شود. این موتور برق ها دارای دو مدل تک فاز و سه فاز هستند.
  • مکان مورد استفاده موتور برق: با توجه به اینکه موتور برق در چه مکانی مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت آن ها می تواند متفاوت باشد. به طور مثال در مصارف خانگی یا بیمارستانی که میزان صدا یکی از مهم ترین عوامل در خرید موتور برق به شمار می رود، معمولاً موتور برق های کانوپی دار (سایلنت شده) به کار گرفته می ود. قیمت بهترین موتور برق صنعتی کانوپی دار نسبت به موتور برق بدون کانوپی گران تر است؛ چرا که
  • این نوع از موتور برق ها صدای بسیار کمی در زمان روشن کردن دارند.

موتور برق بنزینی کامینز مدل P5000eموتور برق بنزینی کامینز مدل P5000e

اجزاء اصلی موتور برق

  • موتور: مهمترین جزء در موتور برق است و با توجه به نوع آن از سوخت های متفاوتی برای تولید برق استفاده می شود.
  • ژنراتور یا دینام: توسط موتور به گردش در می آید که باعث تولید انرژی الکتریکی می شود و شامل سیم پیچ مس و آلومینیم است.
  • باک سوخت: سوخت لازم موتور برق در این قسمت ذخیره می شود. قیمت بهترین موتور برق صنعتی با توجه نوع دائم یا موقت آن با یکدیگر فرق دارد. ذخیره سوخت معمولاً برای ۸ ساعت کاری است.
  • شاسی (استراکچر): این بخش باعث می شود که دستگاه حجم کمتری داشته باشد؛ چرا که کلیه اجزاء بر روی شاسی سوار هستند.
  • کنترل پنل: تمام وظیفه این بخش از موتور برق، کنترل کردن پارامترهای مختلف موتور از جمله دما و فشار روغن، ساعت کارکرد، ولتاژ، آمپراژ، فرکانس و… است.
  • سیستم کنترل ولتاژ (AVR): کنترل ولتاژ و نوسانات، جزء وظایف این بخش است تا صدمه ای به مصرف کننده نرسد.

نگهداری از موتور برق صنعتینگهداری از موتور برق صنعتی

سرویس و نگهداری موتور برق

  • قیمت بهترین موتور برق صنعتی، بر اساس نوع کارکرد دائم یا موقت بودن آن است. معمولاً موتور برق موقت باید بین 3 الی 7 ساعت مورد استفاده قرار بگیرد.
  • حداقل با هر 100 ساعت کارکرد روغن دستگاه می بایست تعویض گردد.
  • برای استفاده بهتر از موتور برق حتما دور تا دور دستگاه گردش هوای محیطی خوبی داشته باشد و روغن آن به موقع عوض شود.

 

سخن پایانی

امروزه برای بهره مندی از وسایل برقی در مکان هایی که به برق دسترسی ندارند، از موتور برق استفاده می شود که نکات زیادی در تعیین قیمت بهترین موتور برق صنعتی، دخیل هستند و در زمان خرید می بایست به آنها توجه شود؛ لذا در این راستا همکاران ما در شرکت میکا پاور (مولد نیرو میکا) با نیم قرن تجربه در زمینه صنعت کشور و با اتکا بر توان علمی و عملی متخصصان کار آزموده در زمینه تولید برق در مقیاس نیروگاهی و صنعتی، فعالیت خود را از سال 1386 آغاز نموده است.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.