جدید ترین قیمت موتور برق کوچک برند در ایران

جدید ترین قیمت موتور برق کوچک برند در ایران

موتور برق کوچک یا مولد الکتریکی  وسیله ای است که انرژی مکانیکی که از سوخت هایی نظیر گاز، بنزین و گازوئیل تشکیل شده است را به الکتریسیته تبدیل می کند.

قیمت موتور برق کوچک در حدود یک میلیون تومان است البته این نرخ در مدل های دیگر همین موتور ژنراتور بیشتر هم می شود، چون قیمت ها یکسان نیست.

نام دیگر موتور برق، موتور ژنراتور است که اصطلاحا به آن موتور کوچک می گویند. بیشترین کاربرد موتور ژنراتور کوچک در خانه، ویلا، بیمارستان، بانک و… می باشد. موتور برق های کوچک انواع مختلفی دارند و سایز آن ها تقریبا کوچک است و می توان آن را به راحتی جا به جا کرد.

مکانیزم موتور برق های کوچک

مکانیزم موتور برق های کوچک

جدید ترین موتور برق های کوچک

معرفی موتور برق کوچک

به وسیله ای که انرژی مکانیکی به دست آمده از سوخت ها را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند موتور برق گفته می شود‌. قبل از خرید موتور ژنراتور باید با اطلاعاتی، مثل قیمت موتور برق کوچک و انواع و کاربرد آن آشنا شوید.

از موتور ژنراتور های کوچک برای مکان هایی که خارج از شهر واقع شده اند، مثل ویلا ها، باغ ها، استخر و … که برق ندارند استفاده می شود.

هنگامی که برق یک منطقه قطع می شود و به اتصال سریع آن نیاز است از این وسیله استفاده می کنند که موتور برق کوچک مخصوص خانه و بیمارستان ها و … است.

اغلب مردم گمان می کنند که موتور برق و موتور ژنراتور با هم فرق می کند در حالی که هر دو یکی هستند و از یک موتور و ژنراتور برخوردار هستند و کار آن ها تولید انرژی الکتریسیته می باشد. قیمت موتور برق کوچک به نوع آن بستگی دارد و قیمت همه موتور ژنراتور ها با هم برابر نیست.

انواع موتور برق

موتور برق ها را متناسب با چهار اصل تقسیم بندی می کنند که مهم ترین آن ها عبارت است از؛

1.سوخت آن ها

یکی از مهم ترین پارامتر هایی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، انتخاب نوع سوخت آن است که از این نظر هم به سه دسته تقسیم می شوند؛

  • موتور برق گازوئیلی
  •  سوخت بنزینی
  • موتور برق گازی
  •  سوخت نفتی بنزینی

معمولا قیمت موتور برق کوچک که سوخت نفتی دارد بیشتر است، چون سوخت نفت در این میان از همه گران تر است و دستیابی به آن دشوار تر است.

مکانیزم موتور برق های کوچک

2.نحوه راه اندازی آن

  • راه اندازی دستی: برای موتور برق های کوچک بنزینی از این روش استفاده می شود که در آن نیروی انسانی وجود دارد.
  • نحوه راه اندازی استارتی؛ این روش برای موتور برق های کوچک مناسب نیست
  • که بعد از چرخیدن سوئیچ انرژی در باتری ذخیره می شود و منجر به روشن شدن باتری می شود. البته این روش راه اندازی در سیستم های هندلی هم وجود دارد. روش های راه اندازی روی قیمت موتور برق کوچک تاثیری ندارد.
  • نحوه راه اندازی ATS ؛ هنگامی که برق قطع می شود تابلو به موتور ژنراتور دستور شروع به کار می دهد.
  • بنابراین موتور برق بعد از گذشت چند ثانیه شروع به کار می کند . از این روش برای ساختمان ها و بیمارستان ها که به اتصال سریع برق نیاز دارند استفاده می کنند.

قیمت موتور برق کوچک

اسم محصولمشخصات محصولقیمت محصول
موتور برق کوچک آسترا مدل AST3700AN۴۴۱۰۰۰۰ تومان
موتور ژنراتور کوچکسوپر تی جی مدل TG2500DC۲۰۸۵۰۰۰۰ تومان
موتور برق کوچکبنزینی هوندا مدل EU22i۵۹۸۹۹۰۰۰ تومان
موتور برق کوچکسوپر تی جی مدل TG950DC2500000 تومان
موتور برق کوچککنزاکس مدل KPG-19505254600 تومان
موتور برق کوچکبنزینی تیجی SUPERDOL6500000 تومان

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت

سخن پایانی

به طور کلی موتور برق ها ماشین هایی هستند که انرژی الکتریسیته تولید می کنند و برای تولید آن هم از انرژی و هم از سوخت استفاده می کنند.

قیمت موتور برق کوچک برای خانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان می باشد و البته این نرخ بستگی به مدل موتور ژنراتور، نوع آن و فشار کاری که می تواند تحمل کند دارد.

موتور برق کوچک مهم ترین کاربرد ها را در زندگی امروزی ما دارند، مثلا از آن ها در ماشین های ظرف شویی، لباس شویی، تصفیه آب و … استفاده می کنند. همه موتور برق ها دو جزء ضروری مواد مغناطیسی و هادی الکتریکی را دارند.

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط: