خرید ژنراتور گازی و بررسی میزان مصرف و مزایای آن

خرید ژنراتور گازی و بررسی میزان مصرف و مزایای آن

امروزه وابستگی شدید به انرژی ماند برق یک مسئله بسیار حیاتی است و این گسترش توزیع برق باعث این وابستگی به برق بیش از حد شود. همان قدر که زندگی روزمره ما به برق وابسته‌تر شده، قطع برق نیز به زندگی ما خسارت های بسیار بیشتری می زند. برای جلوگیری از وارد شدن این خسارات یک راه حل اساسی وجود دارد و آن استفاده از سیستم های برق پشتیبان است. ژنراتورها می توانند در حین قطع برق به ما کمک کنند و نیاز ما را در زمان قطع برق برطرف کنند. یکی از ژنراتور های پر طرفدار، ژنراتور گازی است، خرید ژنراتور گازی به دلیل مزایای بالایی که دارد بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است که در زیر به آن می پردازیم.

خرید ژنراتور گازی با توجه به نیاز و توان مد نظر ژنراتور

خرید ژنراتور گازی با توجه به نیاز و توان مد نظر ژنراتور

اجزاء یک ژنراتور گازی

یک ژنراتور گازی دارای موتور احتراق از نوع گاز سوز، تابلو فرمان، شاسی، مولد برق است. از بخش های مهم ژنراتور گاز سوز می توان به موتور احتراقی اشاره کرد. سوخت مصرفی این نوع از ژنراتور ها گاز CNG یا گاز شهری است. این سوخت ارزان و همیشه در دسترس دلیل استقبال از خرید ژنراتور گازی این ژنراتور ها است.

انواع ژنراتور های گاز سوز

ژنراتورهای گاز سوز بر اساس توان خروجی این ژنراتورها دسته بندی می شوند. ژنراتورهای گازی که توان خروجی پایین‌تر از 60 کاوا دارند و همچنین نیاز به فشار گاز عنوان تغذیه در این ژنراتورها 4/1 پوند بر اینچ است در مکان هایی مانند منازل، دفتر کار و مطب ها استفاده می شود. این دسته از ژنراتورها بسیار پرمصرف هستند و خرید ژنراتور گازی با توان کمتر از 60 کاوا برای مجموعه های مسکونی که تا 100 آمپر نیاز دارند، بسیار رایج است. دسته دیگر از ژنراتورها، ژنراتورهای گازسوز صنعتی هستند که توان بالای 60 کاوا را دارند و به گاز صنعتی که در حدود 2 پوند بر اینچ فشار داشته باشد نیاز دارند.

ژنراتور گازی با توان بالای 60 کاوا مصرف صنعتی دارد

ژنراتور گازی با توان بالای 60 کاوا مصرف صنعتی دارد

صدای ژنراتور گاز سوز

ژنراتورهای گاز سوز به دلیل سر و صدای حاصل از محفظه احتراق که بر اثر سوختن گاز ایجاد می شود که این صدا نزدیک 85 دسی بل است و می تواند موجب آزار افراد باشد باید به جای نصب آن دقت کرد که در منازل مسکونی، در پارکینگ یا پشت بام ها آن را نصب کرد. در زمان خرید ژنراتور گازی  باید به این نکته دقت کرد که میزان سر و صدا در محیط اطراف چه تأثیری دارد. برای رفع این مشکل سر و صدا می توان از ژنراتور های گاز سوز دارای کانوپی استفاده کرد که میزان سر و صدا را تا حد قابل قبولی کاهش می دهند. این کانوپی ها باعث می شوند که چهارچوب یک ژنراتور زیبا تر شود و چون اطراف ژنراتور بسته است امکان آسیب رسیدن به افراد بسیار کم است.

ژنراتور های با توان زیر 60 کاوا مصرف خانگی دارند

ژنراتور های با توان زیر 60 کاوا مصرف خانگی دارند

میزان مصرف ژنراتور های گازی

مقدار مصرف سوخت توسط یک ژنراتور گازی به عوامل مختلفی  بستگی دارد، این عوامل مانند باری است که بر هر ژنراتور اضافه می شود و  استاندارد یک موتور احتراقی و راندمان موتور احتراقی وابسته است. در هنگام خرید ژنراتور گازی باید به میزان مصرف سوخت و توان آن دقت کرد. یک ژنراتوری که 30 کاوا توان تولید برق دارد در هنگام تولید برق مصرف آن به 13 مترمکعب می رسد و فشار گاز برای تغذیه این ژنراتور حدود 4/1 پوند بر اینچ است. همین طور اگر توان مورد نیاز کاهش پیدا کند، سوخت مصرفی نیز کم می شود.

کاربرد ژنراتور گازسوز

این ژنراتورها برای تأمین برق منازل مسکونی، اداری، کارخانه‌ها، باغ ها و ویلاها در صورت قطع برق یا نبود شبکه توزیع برق در منطقه ای، خرید ژنراتور گازی انجام می شود و  مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مصارف این ژنراتورها می توان به برای تأمین برق مصرفی استخراج ارز دیجیتال اشاره کرد که به دلیل پایین بودن قیمت مصرف سوخت این ژنراتورها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این ژنراتورها را می توان در مناطقی که دسترسی به برق وجود ندارد استفاده کرد و این ژنراتورها را می توان به‌عنوان ژنراتور دائم کار نیز استفاده کرد.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.