دسترسی به برق در هر مکان، با موتور برق بنزینی کوچک

دسترسی به برق در هر مکان، با موتور برق بنزینی کوچک

لزوم دسترسی به الکتریسیته در فضاهای خارج شهر و بدون دسترسی و همچنین در زمان های قطعی برق، نیاز به دستگاهی جایگزین جهت تامین این نیروی ضروری را ایجاد کرده است. بر همین اساس موتور برق در انواع و ابعاد مختلف عرضه شده که کاربردهای متنوعی را ارائه می دهد. موتور برق بنزینی کوچک از جمله تجهیزات قابل حمل و کاربردی بوده که برای تولید برق از سوخت بنزین بهره می برد. سوخت با دسترسی آسان و قابلیت جابجایی این دستگاه، بر محبوبیت آن افزوده است.

موتور برق بنزینی چه عملکردی را ارائه می دهد؟

این تجهیزات از فرایند احتراق داخلی برخوردار هستند. با جابجایی پیستون در جهت پایین، ترکیب سوخت و اکسیژن در بخش احتراق تجمع یافته و اشتعال با کمک جرقه شمع میسر می گردد. در ادامه عملکرد موتور برق بنزینی کوچک، پیستون در اثر فرایندهای مذکور و فشار بالا به حرکت در آمده و بدین ترتیب چرخش ژنراتور را حاصل می آورند. عملکرد مذکور به صورت چهارزمانه صورت می گیرد.

عملکرد موتور چهارزمانه

عملکرد موتور چهارزمانه

این قطعه چه کاربردهایی را ارائه می دهد؟

کوچکی دستگاه و قابلیت حمل آن، کاربری های خانگی و در ابعاد کوچک را منجر شده است. تامین برق خانگی، استفاده جهت فراهم آوری برق تجهیزات جوشکاری و ابزارهای دندانپزشکی از جمله این کاربردها می باشد. همچنین در ساختمان های اداری محدود در صورت قطع برق این دستگاه می تواند عملکرد مفیدی را عرضه کند.

مزایای موتور برق بنزینی کوچک کدام است؟

  • عمر طولانی این دستگاه محبوبیت را برای آن به ارمغان آورده و به همین سبب تقاضای بالایی در میان خریداران دارد.
  • تهیه سوخت این دستگاه در ایران بسیار آسان بوده و در هر مکانی دسترسی به آن وجود دارد.
  • یکی دیگر از علل محبوبیت این قطعه در میان خریداران، تعمیرات ساده و استحکام بالای دستگاه می باشد. وسایل یدکی را به راحتی می توان از بازار تهیه کرد. بعلاوه هزینه تامین این قطعات به صرفه می باشند.
  • موتور برق بنزینی کوچک قابلیت حمل را در کنار توان بالا ارائه داده و بدین ترتیب کوچک بودن آن به معنای کاهش توان و نیروی تولیدی نمی باشد. این مزیت برای کاربردهایی از جمله مشاغل جوشکاری بسیار مفید است. بعلاوه کوچکی و قدرت بالای این تجهیزات استفاده در ساختمان ها و کارگاه های صنعتی را نیز میسر ساخته است.
مزیت های اساسی

مزیت های اساسی

راهکارهایی برای کم کردن صدای موتور برق بنزینی کوچک

غالبا این تجهیزات صدای بسیار کمی دارند، اما با افزایش توان دستگاه، میزان صدا نیز بیشتر شده و این امر به ویژه در کاربرد خانگی مهم می باشد. بر همین اساس راهکارهایی توصیه شده است:

  • از جمله ساده ترین راهکارها در این زمینه افزایش فاصله دستگاه با محل مربوطه می باشد. قرار دادن آن در یک اتاق مخصوص و استفاده از کابل بلند بدین منظور اثرگذار است.
  • پس از فاصله، سطح قرارگیری موتور برق بنزینی کوچک در ایجاد صدا اثر دارد. سطوح از جنس آسفالت، آهن و بتن، لرزش بیشتر دستگاه و افزایش صدا را به دنبال دارند. بنابراین توصیه می شود، دستگاه را روی سطوح نرم قرار داده و از پوشش پلاستیکی در زیر آن استفاده شود. همچنین در فضای بیرونی، سطوح خاک و چمن مناسب تر است. به منظور دستیابی به سطحی مناسب، تشک های لرزه گیر و عایق نیز عرضه شده اند که کاهش صدا را منجر می گردند.
  • موتور برق بنزینی کوچک کانوپی دار می تواند مناسب ترین گزینه برای اجتناب از صدای آزار دهنده دستگاه باشد. این اتاقک به صورت پوششی موتور را در بر گرفته و علاوه بر کاهش صدا، در برابر باران و شرایط آب و هوایی نامناسب از دستگاه محافظت می کند. مزیت های کانوپی افزایش طول عمر دستگاه را در پی دارد.
راهکار کاهش صدا

راهکار کاهش صدا

به منظور نگهداری از این دستگاه چه اقداماتی باید انجام داد؟

در راستای نگهداری از موتور برق بنزینی کوچک و افزایش عمر آن، تعویض روغن پس از 100 ساعت کارکرد دستگاه ضرورت دارد.همچنین در حین فعالیت آن توصیه می شود، موتور را در محیطی با تهویه هوای خوب قرار داده و به گردش هوا در اطراف آن توجه شود. از آنجایی که طراحی این دستگاه برای کار مداوم و طولانی مناسب نمی باشد، بنابراین مدت زمان استاندارد استفاده از آن 3 الی 7 ساعت برآورد شده است.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.