اطلاعات مهم و ضروری درباره ژنراتور گازی بدون صدا

اطلاعات مهم و ضروری درباره ژنراتور گازی بدون صدا

همانطور که می دانید ژنراتورگازی یا همان موتور گازی برای تولید برق کاربرد دارند یعنی اگر در یک مکانی برق قطع شود و با قطعی برق ضرر جبران ناپذیری به آن مکان وارد شود، در این حین بایستی یه مولد برق عملکرد خود را به نمایش بگذارد که ژنراتور گازی بی صدا این عملیات را به نحو احسن انجام می دهد یعنی با فعال شدن ژنراتور، برق به مکان اولیه باز می گردد.

البته در نظر داشته باشید که این دستگاه به صورت اتوماتیک و خودکار عمل می کند و نیاز به فعال کردن دستی ندارد. از طرفی صدای این نوع ژنراتور کم یا کلا بی صدا است که این ویژگی باعث شد خیلی از مشتریان ژنراتور گازی بی صدا را خریداری کنند.

برای درک بیش تر ضروری است که بدانید، همه ژنراتورها از جمله ژنراتورهای گازی حدود 90 دسیبل صدا دارند ولی این ژنراتور صدای تولید را خیلی کم یا بی صدا کرده یا حدود 70 دسیبل صدای مولد برق را کاهش می دهد. همچنین از لحاظ قیمت نیز این نوع ژنراتور نسبت به ژنراتورهای دیگر، پایین بوده و به دو مدل نیز تقسیم می شود که در حین خرید ژنراتور گازی بی صدا باید به هر یک از این مدل ها توجه کرد.

تعریفی مفید و مختصری از یک ژنراتور گازی بی صدا از برند لوول

تعریفی مفید و مختصری از یک ژنراتورگازی بی صدا از برند لوول

با مزایای مهم ژنراتور گازی بی صدا بیش تر آشنا شوید

 همانطور که می دانید هر محصولی از مزایا و محاسنی برخوردار است که ژنراتور گازی بی صدا نیز چند مزایای مهم دارد که عبارتند از :

  • این نوع ژنراتور گازی، آلاینده ها را تولید نمی کند.
  • قیمت پایین ژنراتور، نظر مهندسان و کارشناسان را به خود جذب کرده است.
  • در حین کار، امنیت زیادی ایجاد می کند.
  • این نوع ژنراتور در برابر شرایط بیرونی و آتش سوزی به خصوص حرارت از خود مقاومت نشان می دهد.
  • از آنجایی که هر ژنراتور طول عمر کمی دارد ولی ژنراتور گازی بی صدا، طول و دوام بالایی نسبت به ژنراتورهای دیگر دارد.
  • در نظر داشته باشید که در برابر سوخت های فسیلی بهتر عمل می کند.
  • از طرفی کاربرد اساسی در فروشگاه ها و فرودگاه ها دارد.
  • البته ژنراتور گازی از نوع بی صدا می تواند به منبع سوخت دسترسی پیدا کند و با کمک آن، عملیات خود را شروع کند.
  • از زمانی که برق یک مکانی قطع می شود ژنراتور گازی بی صدا عملکرد خود را سریع به نمایش می گذارد و حتی به شیر گاز شهر نیز می تواند وصل شود.
  • همچنین برای فعال کردن و راه اندازی کردن این محصول به هیچ مهارت و آموزشی لازم نیست.
  • یکی از مهم ترین مزایای این نوع ژنراتور، داشتن صدای کم یا سایلنت آن است.
مزایای مهم و اساسی ژنراتور گازی بی صدا از برند کاترپیلار

مزایای مهم و اساسی ژنراتورگازی بی صدا از برند کاترپیلار

نحوه عمل کردن ژنراتورگازی بی صدا را بدانید

برای اینکه نحوه عمل کردن یک ژنراتور گازی بی صدا را یاد بگیرید بایستی ژنراتور بنزینی یا سوختی را بشناسید زیرا نحوه فعال شدن و عملکرد این نوع موتور، به ژنراتور بنزینی شبیه است. در ابتدای کار با این نوع ژنراتور گازی، به شمع داخل موتور دقت کنید که در محفظه احتراق قرار گرفته باشد.

سپس با فعال کردن دکمه سبز روی قسمت بیرونی دستگاه، ژنراتور گازی بی صدا شروع به کار می کند و ابتدا هوا و سوخت موجود در مخزن دستگاه با یکدیگر ترکیب شده و با هم وارد مخزن گاز می شوند. سپس این مخزن گاز با دیدن میکسر ایجاد شده، پیستون ژنراتور را بالا و پایین می برد و در آخر شمع داخل احتراق، شروع به مشتعل شدن می شود.

البته در نظر داشته باشید که حرکت کردن پیستون به سمت بالا به صورت حرکت دورانی صورت می گیرد و در آخر این عملیات باعث تولید کردن برق به مکان موردنظر می شود.

در آخر اینکه اجزای موجود در داخل ژنراتور گازی بی صدا با کمک سنسورها بهتر عمل می کنند و از طرفی می توانند با کمک یک شیلنگ رابط، برق موجود را به لوله کشی های گاز شهر نیز متصل کنند.

توضیحی اجمالی از نحوه عملکرد یک ژنراتور گازی بی صدا

توضیحی اجمالی از نحوه عملکرد یک ژنراتورگازی بی صدا

انواع ژنراتور گازی بی صدا

همانطور که در قسمت فوق مقاله برای شما بازگو کردیم، ژنراتور گازی بی صدا به دو دسته تقسیم می شوند که در ادامه به هر یک خواهیم پرداخت.

  • ژنراتور گازی بی صدا با توان پایین از 60 کاوا
  • ژنراتور گازی بی صدا با توان بالا از 60 کاوا

در نظر داشته باشید که هر یک از این دو دسته، برای فروشگاه ها، اداره ها، فرودگاه های بزرگ، ساختمان های مسکونی و اماکن تجاری مناسب هستند که فشار موجود در داخل هر یک از این دسته ها با یکدیگر متفاوت است.

همچنین ضروری است که بدانید ژنراتور گازی بی صدا در توان پایین تر از 60 کاوا می تواند به انواع شاسی تبدیل شود ولی ژنراتور یا موتور گازی بی صدا در توان بالا تر از 60 کاوا به هیچ شاسی تبدیل نمی شود.

جمع بندی نهایی

ژنراتور گازی بی صدا برای تولید برق در مکان های ضروری بسیار مناسب است و در مکان های گوناگون از جمله فروشگاه های زنجیره‌ایی برای جلوگیری کردن از آسیب رساندن قطعی برق به محصولات موردنظر در فروشگاه ها، کارشناسان یک ژنراتور گازی از نوع بی صدا را تهیه می کنند تا از بروز این آسیب، جلوگیری های لازم را انجام دهند.

البته در نظر داشته باشید که ژنراتور گازی بی صدا از یک موتور گاز سوز و یک دیزل ژنراتور تشکیل یافته که ترکیب این دو در آخر باعث ایجاد برق در مکان های مختلف می شود.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.