چرا دیزل ژنراتور گازسوز بخرم؟

چرا دیزل ژنراتور گازسوز بخرم؟

ژنراتور گازسوز و دیزل ژنراتور های دیگر امروزه توانسته اند که وابستگی کارخانجات و واحد های تولیدی به نیروی برق را از بین ببرند. زمانی که برق قطع شود تمامی فعالیت هایی که توسط انرژی برق انجام می گردد نیز دچار تعلیق می شوند. اما این ژنراتور ها به کمک ما می آیند و به یک منبع جایگزین برای ما تبدیل می گردند. سوختی که ژنراتور ها مصرف می کنند تا با استفاده از آن انرژی برق تولید کنند با یکدیگر متفاوت است. برخی از این دستگاه ها از سوخت مایع و برخی دیگر از سوخت گاز برای تولید برق استفاده می کنند. سازندگان این دستگاه ها برای تامین برق مورد نیاز واحد های مختلف آن ها را در ابعاد متفاوت با توان های خروجی متنوع تولید می کنند.

کاربرد ژنراتور های گازسوز

کاربرد ژنراتور های گازسوز

استفاده از ژنراتور گازسوز چه مزیت هایی دارد؟

  • گاز یک سوخت طبیعی می باشد که امروزه در سراسر ایران قابل دسترس بوده و دارای قیمت مقرون به صرفه ای است. همین نکته باعث می شود تا افراد بیشتری از ژنراتور های گازسوز نسبت به ژنراتور های بنزینی بهره ببرند.
  • ژنراتور های گازسوز به نسبت دیزل ژنراتور ها دارای خطرات بسیار کمتری هستند. چرا که در حین ساخت این دستگاه ها سه مرحله محافظتی برای آن در نظر گرفته اند.
  • برای روشن کردن ژنراتور ها نیاز به سوخت است پس باید همیشه مقداری سوخت نگهداری کنیم. ذخیره کردن سوختی مانند بنزین می‌تواند بسیار حادثه ‌ساز باشد اما نگهداری گاز دارای خطرات کمتری است.
  • مصرف سوخت ژنراتور گازسوز بسیار پایین تر از مدل های دیگر است.
  • طول عمر این مدل ژنراتور ها نسبت به مدل های دیگر بالاتر است چرا که سوختن گاز طبیعی دارای اثرات سو کمتری است.
  • مواد آلاینده که از ژنراتور های گازسوز ایجاد می گردد به مراتب پایین تر از مقدار آلاینده‌ هایی است که از ژنراتور های بنزینی خارج می شود.
  • ژنراتور گازی نسبت به دیزل ژنراتور صدای کمتری تولید می کند چرا که دارای یک لایه عایق صوتی است.

کاربرد ژنراتور های گازسوز

برای مکان هایی مانند خانه های مسکونی، آپارتمان ها، ویلا ها و مغازه های کوچک نیاز به انرژی برق به میزان بالایی ندارند. ژنراتور های گازی که توان خروجی آن ها بین ۱۰ کاوا ای 10 مگاوات می باشد برای این مکان ها بسیار مناسب می باشند. در محیط هایی که دسترسی به گاز شهری امکان پذیر است این ژنراتور ها را به لوله کشی متصل می کنند. اما گاهاً به دلیل نبود سیستم لوله کشی ممکن است نیاز باشد که ژنراتور گازسوز به یک مخزن گاز وصل شود. در این مواقع باید به شرایط و محیط نصب ژنراتور بسیار دقت کنید. در بهترین حالت ممکن هرگونه اشتباه در این مرحله باعث خرابی ژنراتور و دستگاه های متصل به آن می گردد. اما در بدترین شرایط ممکن است هرگونه اشکال در این مرحله باعث آتش سوزی و یا برق گرفتگی و یا حوادث بدتر شود.

نکات نصب دیزل ژنراتور گازسوز

نکات نصب دیزل ژنراتور گازسوز

برای نصب ژنراتور گازسوز چهار قانون اساسی را رعایت کنید

  • تمامی ژنراتور های گازی باید در مکانی نصب شوند که آن مکان دارای تهویه کامل باشد.
  • نباید بیش از توان یک ژنراتور از آن برق تولید کرد. طبق استاندارد هایی که وجود دارد نباید بیش از نیروی الکتریکی که توسط این دستگاه تولید می‌گردد از آن توقع داشته باشید.
  • انرژی الکتریکی که توسط ژنراتور تولید می گردد باید به سایر دستگاه های دیگر منتقل گردد. بهتر است که از روش های استاندارد برای این انتقال استفاده کنید.
  • ژنراتور گازسوز پس از هر بار تولید برق نیاز به سوختگیری مجدد دارد اگر به لوله کشی شهری متصل باشد که شرایط برای سوختگیری مهیا است. اما اگر ژنراتور به یک مخزن گاز برای تغذیه متصل باشد برای سوخت گیری باید از روش های ایمن بهره برد.
مصرف سوخت ژنراتور های گازی چقدر است 

مصرف سوخت ژنراتور های گازی چقدر است

مصرف سوخت ژنراتور گازسوز به چه عواملی بستگی دارد؟

مصرف سوخت توسط این دستگاه ها دارای مقدار مشخصی نیست و یک عدد متغیر می باشد و تحت تاثیر سه عامل توان دستگاه، بار تحمیل شده به دستگاه و استاندارد موتور است. زمانی که برق قطع گردد ژنراتور به طور اتوماتیک پس از ۱۵ ثانیه روشن می شود و شروع به تولید انرژی الکتریکی می نماید. با توجه به عواملی که گفته شد و با در نظر گرفتن کیفیت دستگاه خریداری شده معمولاً مصرف سوخت در این دستگاه به ازای هر 30 کاوا انرژی برق ۱۰ متر مکعب بر ساعت می باشد.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.