مهم ترین اجزای ژنراتور برق اضطراری

مهم ترین اجزای ژنراتور برق اضطراری

آیا می دانید ژنراتور برق اضطراری چیست؟ چه استفاده ای از آن ها می شود؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.
اگر شما هم در منطقه ای زندگی می کنید که قطعی برق در آن زیاد است، حتما می دانید که چقدر این موضوع دردسر ساز است. این فقط گوشه ای از مشکلات قطعی برق است، در برخی موارد نیز ممکن است خطرات جدی را به دنبال داشته باشد. در مناطقی که به دلیل سیل، زلزله، طوفان و سایر بلایای طبیعی قطعی برق اتفاق می افتد، اولین چیزی که افراد به دنبال آن هستند یک ژنراتور برق اضطراری است که بتواند برق مورد نیاز آن ها را فراهم کند. این ژنراتور های برق چنین مشکلاتی را مرتفع می کنند.

از این ژنراتور ها در ساختمان های بزرگ مسکونی، تجاری، اداری و … برای فراهم کردن برق مورد نیاز در زمان قطعی استفاده می شود. در ساختمان های داخل شهری معمولا نیازی به استفاده مداوم از ژنراتور برق اضطراری نیست؛ در نتیجه باید در هر ماه حدود یک ساعت روشن بمانند تا در صورت بروز هر گونه مشکل و آسیب به سرعت به آن پی برد. روش کار آن نیز به این صورت است که از طریق یک فن، هوا به داخل دستگاه کشیده می شود و باعث خنک سازی قطعاتی مانند موتور می شود. این هوای واردشده در کل محفظه ژنراتور به حرکت در می آید و سپس از دستگاه خارج می شود.

روش کار ژنراتور های برق اضطراری

روش کار ژنراتور های برق اضطراری

نکاتی در رابطه با خرید ژنراتور برق اضطراری

در زمان خرید ژنراتور های برق اضطراری باید به نکاتی توجه کنید که در این بخش به برخی از آن ها می پردازیم:

  • توان خروجی
    یکی از نکاتی که در زمان خرید این ژنراتور ها باید مورد بررسی قرار دهید، توان خروجی دستگاه است. واحد توان خروجی، وات است؛ برای مثال یک یخچال ممکن است به ۲۰۰۰ وات برق برای شروع کار و به ۲۰۰ وات برای استفاده مداوم نیاز داشته باشد. برای ژنراتور برق اضطراری هم چنین چیزی صادق است و برای راه اندازی به برق بیشتری نیاز دارند.
  • منبع تغذیه
    رایج ترین منابع برای ژنراتور ها، منابع گازی، خورشیدی و پروپان هستند. ژنراتور های خورشیدی برای مصارف خانگی قابل استفاده نیستند و در این موارد، ژنراتور های گازی روی کار می آیند. ژنراتور هایی که از پروپان استفاده می کنند معمولا ضرر کمتری برای محیط دارند‌.
  • مدت کارکرد
    قطعی برق در شرایط عادی نهایتا یک روز طول می کشد؛ با این حال بهتر است یک ژنراتور برق اضطراری تهیه کنید که بتوانند زمان بیشتری فعالیت داشته باشند. هر چه این زمان بیشتر باشد، ژنراتور بهتر و کارآمد تر است‌.
  • سهولت استفاده
    بعضی از ژنراتور های برق اضطراری به صورت دستی روشن می شوند و برای این کار باید بخش قرقره مانند دستگاه را بکشید یا خم کنید. نوع دیگری از ژنراتور ها به کمک سوئیچ، روشن و خاموش می شوند، قطعا استفاده از این نوع ژنراتور برق اضطراری آسان تر است و به انرژی کمتری نیاز دارند.
  • صدای دستگاه
    ژنراتوری که انتخاب می کنید باید صدای ملایمی داشته باشد و به گونه ای نباشد که باعث آزار و اذیت همسایه ها شود‌. پیش از اقدام به خرید صدای دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که صدای آن عادی و کم است.
نحوه خرید ژنراتورهای برق اضطراری

نحوه خرید ژنراتورهای برق اضطراری

اجزای ژنراتور برق اضطراری

یک ژنراتور برق از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • موتور
    مهم ترین و اصلی ترین بخش هر ژنراتوری، موتور آن است. همه نیرویی که ژنراتور برق برای راه اندازی به آن نیاز دارد از این قسمت تامین می شود.
  • سیستم سوخت
    بخشی از پایه ژنراتور می باشد.
  • رگولاتور ولتاژ
    این قسمت نیز ولتاژ خروجی دستگاه را تنظیم می کند.
  • سیستم خنک سازی و اگزوز
    این سیستم ها از داغ شدن بیش از حد دستگاه که منجر به مشکلات متعدد می شود جلوگیری می کنند.
  • سیستم روغن کاری
    این سیستم برای بهبود عملکرد ژنراتور برق اضطراری، قطعات آن را روغن کاری می کند.
  • پنل کنترل
    کنترل الکتریکی دستگاه بر عهده این بخش است.
  • چارچوب یا شاسی اصلی
    تمامی اجزای دستگاه به این بخش متصل می شوند.
اجزای اصلی ژنراتور های برق

اجزای اصلی ژنراتور های برق

سخن پایانی

از ژنراتور های برق اضطراری برای تامین برق در زمان های قطعی استفاده می شود. افرادی که به میزان زیادی در معرض قطعی برق قرار می گیرند، معمولا برای خرید ژنراتور های پشتیبان اقدام می کنند. خرید این ژنراتور ها نیاز به صرف هزینه بالایی دارد. شما می توانید به جای این ژنراتور ها، ژنراتور برق اضطراری را با هزینه کمتری تهیه کنید. این دستگاه ها تمامی نیاز های شما را در زمان قطعی برق برطرف می کنند و لوازم خانگی شما را از سوختن و آسیب در امان نگه می دارند.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.