موتور برق بنزینی سه فاز یکی از پرطرفدارترین موتور برق ها

موتور برق بنزینی سه فاز یکی از پرطرفدارترین موتور برق ها

برای تولید برق، همیشه موتور برق ها یکی از بهترین گزینه ها بوده اند. موتور برق ها با سوخت های متفاوت در بازار موجود است. موتور برق بنزینی سه فاز و تک فاز جز پرطرفدارترین موتور برق ها است. یکی از دلایل پرطرفدار بودن این موتور برق، در دسترس بودن سوخت بنزین است. تامین این سوخت برای همه بسیار راحت و کم هزینه است. موتور برق ها برای مناطقی که از شبکه برق رسانی دور هستند بسیار کارایی دارند. با تهیه یک موتور برق بنزینی سه فاز می توان بدون نگرانی از قطعی برق و فشار وارد بر شبکه به انجام کارها پرداخت.

موتور برق بنزینی سه فاز

موتور برق ها بهترین گزینه برای تولید برق هستند

مکانیزم عملکرد موتور بنزینی

موتور برق های بنزینی بر اساس تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریسیته کار می کنند. موتور برق سه فاز بنزینی از نوع درون سوز یا دارای محفظه احتراق هستند. در این موتور برق ها هوا و سوخت به داخل محفظه هدایت می شود. با حرکت پیستون هوا و سوخت فشرده می شود. سپس با جرقه شمع مخلوط گاز و سوخت آتش می گیرد و پیستون در جهت مخالف حرکت می کند و باعث چرخش میلنگ می شود. دود حاصل از عملیات احتراق از اگزوز موتور برق خارج می شود.

کاربردهای فراوان موتور برق بنزینی

موتور برق سه فاز بنزینی از انواع درون سوز یا دارای محفظه احتراق به‌شمار می‌رود

فاکتورهای مهم برای انتخاب موتور برق بنزینی سه فاز

اولین مورد مهم که در زمان انتخاب یک موتور برق باید به ان توجه کنید نیاز شما و انتظاراتی است که از موتور برق دارید. پرتابل بودن، سبک و سنگین بودن، حجم و قدرت از جمله مسائلی است که در زمان انتخاب باید به آن دقت کرد. توان یک موتور برق در زمان انتخاب از ویژگی های بسیار مهم است و این که شما چه توانی برای راه اندازی دستگاه خود نیاز دارید. از دیگر مواردی که باید به ان توجه کنید میزان سوخت موتور برق بنزینی سه فاز است. برای تامین سوخت مورد نیاز شما به یک مخزن نیاز دارید.

سوخت ارزان و در دسترس

پرتابل بودن، وزن، قدرت و حجم از فاکتورهای مهمی هستند که هنگام خرید موتور برق باید به آنها توجه شود.

کاربرد موتور برق بنزینی سه فاز

موتور برق های بنزینی سه فاز معمولاً توسط کارگاه های کوچک و بزرگ برای تامین برق اضطراری خود در زمان قطعی برق یا زمان هایی که شبکه تحت فشار است استفاده می شود. کاربرد های موتور برق بنزینی بسیار زیاد است. معمولاً کشتی ها و قایق ها نیز برای تامین برق مورد نیاز خود از این موتور برق ها استفاده می کنند.

صدای موتور برق بنزینی سه فاز

موتور برق های بنزینی دارای صدایی هستند که حاصل از سوختن سوخت در محفظه احتراق است. این صدا بین 65 تا 75 دسی بل متغیر است. برای کاهش این سر و صدای موتور برق پیشنهاداتی در زیر لیست شده اند.

کانوپی

استفاده از عایق صدا یا کانوپی می تواند صدای حاصل از موتور برق را تا حد زیادی کاهش دهد. استفاده از کانوپی علاوه بر کاهش سرو صدا باعث کاهش ورود گرد و خاک به داخل محفظه موتور برق بنزینی سه‌فاز می شود. می توانید به جای تهیه کانوپی مخصوص، اتاقکی از چوب یا فلز برای موتور برق آماده کنید و موتور برق را داخل آن قرار دهید.

فاصله زیاد

سعی کنید موتور برق را در فاصله مناسبی قرار دهید تا سر و صدای حاصل از آن کمتر موجب آزار و اذیت شود.

سطح قرار گیری موتور برق بنزینی سه فاز

اگر موتور برق را بر روی سطوح سفت مثل آسفالت، ایزوگام و … قرار دهید سر و صدای ان و لرزش افزایش پیدا می کند. بهتر است موتور برق را بر روی سطوح نرم تر، از جنس لاستیک، خاک و چمن قرار دهید.

رعایت نکات ایمنی

موتور برق بنزینی سه‌فاز کاربردی بسیار آسان دارد. سوخت این موتور برق یکی از ارزان ترین ها و در دسترس ترین سوخت ها است. از موارد مهم که باید در زمان استفاده از این موتور برق بدانید این است که گاز مونوکسید کربن از سوختن بنزین حاصل می شود و بشدت مسمومیت زا است. به همین دلیل از این نوع موتور برق ها نباید در فضای بسته استفاده کرد زیرا ممکن است موجب مسمومیت و خفگی افراد شود. تهیه یک تهیه مناسب در زمان استفاده از این موتور برق ضروری است.

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.