موتور برق بی صدای ژاپنی: تمام آنچه که از یک موتور برق می خواهید

موتور برق بی صدای ژاپنی: تمام آنچه که از یک موتور برق می خواهید

چه چیزی موتور برق بی صدای ژاپنی متفاوت می کند؟

موتور برق به ابزاری گفته می شود که می تواند انرژی مکانیکی را با کمترین آلودگی صوتی، به جریان برق تبدیل کند. ایجاد صداهای بلند و آزاردهنده یکی از مشکلات همیشگی موتورهای برق بوده که به لطف تکنولوژی استفاده شده در موتور برق بی صدای ژاپنی، حالا رفع شده است. در ادامه به معرفی انواع موتور برق و نکاتی که زمان خرید باید به آنها دقت کنید می پردازیم.

موتور برق بی صدای ژاپنی پرچمدار نسل جدید موتورهای برق

موتور برق بی صدای ژاپنی پرچمدار نسل جدید موتورهای برق

انواع موتور برق بی صدای ژاپنی بر اساس سوخت

  • گازسوز

ویژگی این موتور برق مصرف کم، پایین بودن میزان آلودگی هوا و همینطور مخارج کمتر نسبت به موتوری دارد که از بنزین استفاده می کند. همچنین استفاده از این موتور امنیت قابل قبولی دارد و معمولا دوام بیشتری دارد. این گروه از موتورها به دو دسته گاز شهری CNG و گاز مایع LPG تقسیم می شوند.

  • بنزینی

رایج ترین نوع موتور برق بی صدای ژاپنی هستند. همانطور که از نام آن مشخص است، برای سوخت از بنزین استفاده می کنند و می توانند جایگزین مناسبی برای نمونه های گازسوز باشند. استفاده از این موتور نیازمند ملاحظاتی مانند قرار دادن آن در فضای باز است.

یک موتور برق بنزین سوز

یک موتور برق بنزین سوز

دیزل ژنراتور (گازوئیلی)

تفاوت موتور گازوئیلی با دو گروه قبلی، در نحوه تولید انرژی مکانیکی است. دیزل ژنراتور به روش درون سوز انرژی لازم را تهیه می کنند و به دلیل عدم استفاده از بنزین و گاز، جرقه و شعله ای وجود ندارد. اجزای متفاوتی در ساخت این موتور برق به کار رفته اند که ویژگی هایی مانند صدای پایین و تنظیم فعالیت خودکار به آن بخشیده است.

موتور برق نفتی-بنزینی (موتور برق دوگانه سوز)

این موتور دو مخزن دارد و می تواند در صورت لزوم، از دو سوخت بنزین و گاز استفاده کند. این قابلیت کمک می کند در شرایط عدم دسترسی به یک سوخت، موتور همچنان قابل استفاده باشد.

موتورهای برق براساس سوخت مورد استفاده متفاوتند

انواع موتور برق بی صدای ژاپنی براساس مکانیزم راه اندازی

  • دستی یا هندلی: معمولا موتورهای با سوخت بنزین از این روش استفاده می کنند. برای روشن کردن موتور بی صدای ژاپنی از نیروی دست می گیرند. از این مکانیزم بیشتر در موتورهای نه چندان بزرگ استفاده می شود.

 

  • استارتی: موتورهای برق بزرگ از این روش برای روشن شدن استفاده می کنند. با زدن یک دکمه یا چرخاندن یک کلید، موتور روشن می شود و وجود نیروی دست ضروری نیست. البته تمام موتورها قابلیت راه اندازی به روش دستی را دارند.

 

اتوماتیک یا مکانیزم راه اندازی اورژانسی: راه اندازی این نوع موتورها تحت شرایط خاصی مانند قطعی برق فعال اتفاق می افتد. این روش برای تامین برق اضطراری کاربرد دارد و تقریبا پس از گذشتن ده ثانیه، موتور برق بی صدای ژاپنی جربان برق را مجددا راه اندازی می کند.

روش راه اندازی موتورهای برق یکسان نیست

    موتورهای برق براساس سوخت مورد استفاده متفاوتند

زمان خرید موتور برق بی صدای ژاپن به چه مواردی دقت کنیم؟

  1. به فروشنده توضیح داد که موتور برق قرار است انرژی چه مکانی را تامین کند. خانه های شخصی و مشاغل صنعتی هرکدام به نوع متفاوتی از موتور نیاز دارند.
  2. موتور برق در دو شکل دائم و موقت استفاده می شود. در موقت، موتور انرژی لازم برای چندین ساعت یا مواقع اورژانسی مانند قطعی برق را تولید می کند. اما استفاده دائم زمانی است که شما برای تامین برق، تنها به موتور الکترونیکی متکی هستید. در این شرایط لازم است موتور برق بی صدای ژاپنی با توان و دوام بالاتر انتخاب کنید.
  3. در شرایطی که استفاده از موتور برق موقت است، موتور برقی را انتخاب کنید که با سوخت در دسترس شما سازگار باشد. اما اگر قرار است موتور ساعات طولانی تری کار کند و مطلقا امکان استفاده از برق را ندارید، موتور برق دیزلی گزینه مناسب تری است.
  4. اگر قرار است موتور برق را در محیطی با شرایط دشوار استفاده کنید، باید در انتخاب جنس و نوع آن دقت بسیاری به خرج دهید. شرایط سخت آب و هوایی و احتمال آسیب، عمر موتور برق را کاهش می دهد.

 

موتور برق بی صدای ژاپنی یکی از تولیدات با کیفیت در سطح جهانی است که با ویژگی منحصر به فرد خود یعنی نداشتن صدا، توانسته رقبای زیادی را از میدان خارج کند. اگر نیاز دارید در شرایط حساسی مثل خانه سالمندان یا بیمارستان از موتور برق استفاده کنید، موتور برق بی صدای ساخته ژاپن، بهترین انتخاب برای شما است.

محصولات مرتبط:

دیزل ژنراتور کاترپیلار

دیزل ژنراتورهای دوسان

مقالات مرتبط:

جدید ترین قیمت موتور برق کوچک برند در ایران

قیمت دیزل ژنراتور 20 کاوا و ضرورت استفاده از آن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.