ژنراتور گازی دائم کار کوچک چگونه برق مورد نیاز مشتری را تولید می‌کند؟

ژنراتور گازی دائم کار کوچک چگونه برق مورد نیاز مشتری را تولید می‌کند؟

ژنراتور گازی با استفاده از انرژی سوخت فسیلی برق تولید می‌کند، نوعی از انرژی که امروز کاملاً به آن وابسته هستیم. کاربرد ژنراتور گازی دائم کار کوچک جلوگیری از آسیب‌های قطع موقت برق است و همچنین تأمین برق مناطقی که خارج از محدوده شهری هستند. ژنراتور گازی علاوه بر مصارف گفته شده، در صنایع کوچک هم کاربرد دارد و پشتیبان انرژی مورد نیاز آنها باشند. مزیت این ژنراتورهای گازی ابعاد کوچک، قیمت مناسب و آلودگی کمتر است چون از ذخیره و انتقال دائم سوخت بی‌نیاز است.

سوخت‌هایی که برای ژنراتور گازی قابل استفاده هستند

نوع آلیاژی که در ژنراتور گازی دائم کار کوچک استفاده می شود با توجه به نوع گاز متفاوت است. به همین دلیل توصیه می شود بعد از آشنایی با گازهای مختلف، مطمئن شوید چه سوختی در دسترس شما است و در انتها اقدام به خرید کنید.

  1. بیوگاز: سوختی است که از تجزیه مواد آلی به دست می آید و مخلوطی از چندین گاز است. بیوگاز تجدیدپذیر است و آسیب کمی به محیط‌زیست وارد می‌کند.
  2. گاز دفن زباله: این سوخت نتیجه تجزیه زائدات مواد غذایی و کاغذ است و جز گازهای گلخانه‌ای است لذا استفاده از آن برای ژنراتور گازی دائم کار کوچک اثری منفی برای محیط زیست دارد.
  3. گاز طبیعی: یک منبع تجدیدناپذیر که صنعت و زندگی روزمره ما به آن متکی است. به دلیل وجود منابع متعدد و غنی گاز استفاده از آن رایج است، اما برای طبیعت آسیب‌زاست.
  4. گاز مایع پروپان: چگالی انرژی آن کمتر است اما سوخت تمیزتری دارد. در گذشته استفاده از گاز پروپان رایج بود اما امروز گاز CNG جایگزین آن شده است.
هر ژنراتور گازی، سوخت مخصوص خود را دارد

هر ژنراتور گازی، سوخت مخصوص خود را دارد 

استفاده از ژنراتور گازی در ایران

استفاده از ژنراتور گازی در ایران معقول به نظر می رسد چون تهیه منابع سوخت فسیلی دشوار نیست و هزینه چندانی ندارد. با این حال قیمت خرید ژنراتور گازی دائم کار کوچک ساخت اروپا و آمریکا بالا است. برای حل این مشکل عده‌ای موتورهای دیزلی را به‌گونه‌ای تغییر می دهند تا بتواند از منابع گازی هم استفاده کند. این راه‌کار در کوتاه‌مدت عملی است اما کاهش به عمر دستگاه منجر می شود. توصیه ما این است که ژنراتور خود را به شکل تک سوز تهیه کنید.

برندهای شناخته شده در بازار ژنراتور گازسوز

شرکت‌های مختلفی این نوع ژنراتور را تولید می‌کنند، اما چند برند به دلیل کیفیت و سابقه کاری خود در ساخت ژنراتور گازی دائم کار کوچک شناخته شده هستند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم..

  • کامینز (Cummins): این شرکت با برخورداری از فناوری پیشرفته، موتورهای مختلفی تولید می‌کند. با اطمینان می توان گفت بزرگ‌ترین تولیدکننده این حوزه است.
  • کاترپیلار (Caterpillar): هدف از ساخت این ژنراتورها تأمین انرژی در مقیاس بالا و نیروگاهی است. محصولات این شرکت جز اولین انتخاب‌های مشتریان هستند.
کاترپیلار یکی از سازنده های معروف ژنراتور گازی

کاترپیلار یکی از سازنده های معروف ژنراتور گازی

  • لول (Lovol): بیشترین استفاده این موتور برای تأمین برق اضطراری در متجمع های مسکونی و تجاری است و در کنار کیفیت خوب، قیمتی مناسب را پیشنهاد می دهد.
  • پرکینز (Perkins): یکی دیگر از معروف‌ترین شرکت های تولیدکننده ژنراتور گازی دائم کار کوچک که محصولاتش در زمینه های مختلف کاربرد دارند. برتری آنها کاهش تولید آلودگی صوتی است.
  • اسکانیا (scania): اسکانیا معمولاً به تولید خودرو شناخته می شود. اما ژنراتورها هم بخشی از تولیدات آن هستند.
  • موتورسازان تبریز: این شرکت ایرانی ژنراتورهایی را تولید می‌کند که برای تأمین برق ساختمان های مسکونی و تجاری و کارگاه های کوچک مفید هستند.
  • ولوو پنتا (Volvo Penta): هدف ولوو ساخت ژنراتورهایی است که کمترین مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی کمتری داشته باشند.
ولوو نامی مطرح در تولید ژنراتور است

ولوو نامی مطرح در تولید ژنراتور است

سخن پایانی

ژنراتورهای گازسوز به دلیل آلودگی کمتر نسبت به ژنراتورهای بنزینی مورد توجه هستند. مخصوصاً فناوری به‌روز ژنراتور گازی دائم کار کوچک باعث شده در بسیاری موارد گره‌گشا باشند. این دستگاه برای تأمین انرژی در مقیاس کوچک‌تر ساخته می شود و با ابعادی که دارد فضای کم را اشغال می‌کند. مزیت عمده آن دسترسی آسان به منابع سوخت است و ایرادی که می توان مطرح کرد، آلودگی هایی است که در محیط زیست منتشر می شود. البته با انتخاب نوع گاز مناسب، این آسیب به حداقل می رسد و می توان ضمن محافظت از طبیعت، از منافع فراوان ژنراتورهای گازی بهره برد.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.