بررسی کامل قیمت ژنراتور برق سه فاز

بررسی کامل قیمت ژنراتور برق سه فاز

ژنراتورهای برق چه کاربردی دارند؟ در چه زمان هایی بیشترین استفاده از ژنراتور برق می شود؟ قیمت ژنراتور برق سه فاز به چه صورت است؟ اینها معدود سوالات فردی است که می خواهد درباره ژنراتور بیشتر بداند و حتی آن را خریداری کند.

ژنراتور برق برای زمان هایی استفاده می شود که برق قطع می شود و شما نیاز اضطراری به برق دارید. به عبارتی دیگر شما در هنگام قطعی برق نیاز دارید که، جریان برق را به صورت متداول نگه دارید. ژنراتورها دارای برند و انواع مختلفی هستند. همچنین نوع برق ها با یکدیگر متفاوت است.

به عنوان مثال؛ برق های سه فاز دارای 400 ولتاژ برق دارد. از ژنراتورهای برق سه فاز معمولاً در نیروگاه های برق استفاده می کنند. دارای ولتاژ بالایی هستند و می توانند نیاز های یک نیروگاه و شرکت های بسیار بزرگ را تامین کنند.

ژنراتور برق برای زمان هایی استفاده می شود که برق قطع می شود

ژنراتور برق برای زمان هایی استفاده می شود که برق قطع می شود

ژنراتور برق سه فاز چیست؟

ژنراتورها وسیله هایی هستند که انرژی مکانیکی که بدست آورده اند را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. توجه داشته باشید که این انرژی توسط سیم پیچ ها، و حرکت بار در مدار الکتریکی آن را به وجود می آورند. ژنراتورها دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس نوع برق مصرفی به یک فاز، دو فاز و سه فاز تقسیم می شوند.

یک ژنراتور برق سه فاز، حداقل از سه هادی استفاده می کند و همچنین جریان متناوب AC دارد. ژنراتورهای برق سه فاز با سایر فازها نزدیک به 120 درجه اختلاف دارد. از این ژنراتور ها برای به کار انداختن دستگاه هایی مانند پمپ، دستگاه های سنگین دیگری چون الکتروموتورها استفاده       می شود.

جالب است بدانید که سیم پیچ های ژنراتورهای برق سه فاز با فاصله 120 درجه ای، نصب شده است.  همچنین ژنراتورهایی که از برق سه فاز استفاده می کنند، به صورت سینوسی با فاصله های 120 درجه به ژنراتور منتقل می شوند. در زمان هایی که برق سه فاز وجود نداشته باشد، می توان از اینورترهای مبدل برق استفاده نمود. اما آنها فقط جایگزین هستند تا موقعی که دوباره برق های ژنراتور سه فاز در دسترس قرار گیرد.

یک ژنراتور برق سه فاز، حداقل از سه هادی استفاده می کند و همچنین جریان متناوب AC دارد

یک ژنراتور برق سه فاز، حداقل از سه هادی استفاده می کند و همچنین جریان متناوب AC دارد

مزایای ژنراتور برق سه فاز

از مزیت هایی که باید این ژنراتورها را انتخاب کنیم این است که، به طور مداوم برق تولید می کنند. همچنین در ولتاژ بالایی می تواند برق رسانی کند. ویژگی ژنراتور برق سه فاز را می توان به عبارت دیگری نیز نام برد و آن این است که؛ توان لحظه ای آن، ثابت است و با زمان دچار تغییر نمی شود. اما سایر برق های تک فاز یا دو فاز این ویژگی را ندارند.

کاربرد ژنراتور برق سه فاز

در نیروگاه های برق برای بخش هواکش صنعتی معمولاً از ژنراتور برق سه فاز استفاده می شود. زیرا ایجاد سر و صدای اضافی آن کمتر بوده و همچنین مصرف برق کمی دارد. همین طور دارای کارایی بسیار بالایی است. البته بعضی از نیروگاه ها، از برق های دو فاز استفاده می کنند، که پیشنهاد نمی شود. چون مزیت های ژنراتورهای برق سه فاز را ندارند. اما کاربرد آنها به طور کلی در کجا است؟

برق خانه های مسکونی از برق های تک فاز و برای کارخانه های صنعتی از ژنراتورهای برق سه فاز استفاده می شود.

  1. ژنراتور های سه فاز از نظر هزینه و قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند.
  2. عمدتاً از ژنراتور برق سه فاز در مراکز صنعتی است؛ با این حال بری پمپ چاه، الکتروموتورها و آسانسورها استفاده می شود.
  3. قیمت ژنراتور برق سه فاز

    به طور کلی ژنراتورها بر اساس میزان برقی که مصرف می کنند، هزینه به وجود می آورند. مهم ترین اصلی که باید در ژنراتور برق سه فاز رعایت شود، استفاده درست در مکانی درست است. یعنی سعی نکنیم برای این که برق بیشتری داشته باشیم، از آنها برای مراکز مسکونی استفاده کنیم. چون به علت ولتاژ بالا برای کارخانه های صنعتی مناسب هستند. در نتیجه هزینه که برای کارخانه یا مراکز صنعتی به وجود می آورد، بسیار مقرون به صرفه است؛ برعکس استفاده کردن از ژنراتورهای برق سه فاز در خانه ها، هزینه های سرسام آوری را به وجود می آورند. برای خانه و اداره های کوچک استفاده از برق تک فاز یا دو فاز مناسب است.

    محصولات مرتبط:

  4. دیزل ژنراتور کاترپیلار

  5. دیزل ژنراتور چینی

  6. مقالات مرتبط:
  7. اطلاعات مهم و ضروری درباره مشخصات دیزل ژنراتور لوول

همه چیز درباره قیمت دیزل ژنراتور 80 کاوا

 

  1. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.