راهنمای خرید ژنراتور گاز سوز دائم کار خانگی نسبت به کارایی

راهنمای خرید ژنراتور گاز سوز دائم کار خانگی نسبت به کارایی

ژنراتور دستگاهی است که از آن برای تولید برق استفاده می شود که بسته به نوع سوخت مصرفی دارای انواع متفاوتی از جمله دیزلی، گازی و … می باشد. دستگاه های ژنراتور گازسوز دائم کار خانگی به ژنراتورهایی گفته می شود که به صورت شبانه روزی و بدون توقف در حال فعالیت و تولید برق به وسیله گاز طبیعی هستند. با تولید این ژنراتورها در اروپا، انقلابی عظیم روی داد و با ورود این دستگاه مولد برق، استقبال گستره و کم نظیری از آنها شد. پس از آن طراحان آن اقدام به طراحی و تولید این دستگاه ها به صورت 6 سیلندر و 8 سیلندر نمودند، در حالی تا پیش از آن ژنراتور گاز سوز دائم کار خانگی به صورت 5 سیلندر به بازار عرضه شده بودند.

کاربرد ژنراتورهای گاز سوز دائم کار

در موارد بسیاری می توان از این دسته از ژنراتورها استفاده کرد، به عنوان مثال در ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، ادارات و ارگان‌های دولتی و … . حتی گاهاً می توان برای مصارف شخصی مانند استخراج ارز دیجیتال، پشتیبانی از سرورها و ماینینگ‌ها از این ژنراتور ها استفاده کرد. این دسته از ژنراتورها امکانات خاصی را در خود جای داده اند که همین امر سبب شده تا به صورت دائمی و بدون وقفه کار کنند. معمولاً در ژنراتور گاز سوز دائم کار خانگی با توجه به پارامترهای اندازه و سایز میزان برق تولید شده متفاوت است. اغلب ژنراتورهای کوچک و خانگی تا ۷۰۰ وات برق تولید می‌کنند.

کاربرد ژنراتورهای گاز سوز دائم کار

خرید ژنراتور گازی Cummins

قسمت های تشکیل دهنده ژنراتور گازی

دستگاه مولد برق با سوخت گاز طبیعی متشکل از 4 رکن مهم می باشد که عبارتند از موتور احتراقی با سوخت گاز، ژنراتور مولد برق، شاسی نگهدارنده سیستم و تابلوی فرمان و قدرت. مهم ترین قسمت این نوع از ژنراتورها موتور احتراقی با سوخت گاز طبیعی یا همان CNG است.
از جمله دلایلی که باعث محبوبت دستگاه های ژنراتور گاز سوز دائم کار خانگی نسبت به دیزل ژنراتور ها شده است دسترسی راحت به گاز طبیعی سراسر نواحی مختلف کشور نی باشد. از سایر ویژگی های این ژنراتور ها می توان به تولید صدای کمتر، آلودگی زیست محیطی کمتر و هزینه های تأمین سوخت کمتر اشاره کرد.

قسمت های تشکیل دهنده ژنراتور گازی

قیمت ژنراتور گاز سوز دوسان

مزایای استفاده از ژنراتورهای گازی دائم کار

  1. سهولت در استفاده از این نوع ژنراتورها.
  2. نسبت به نوع ژنراتور های دیزلی و بنزینی، این محصولات مصرف سوخت کمتری دارند.
  3. خطرات استفاده از بنزین و گازوئیل حذف شده و ایمنی استفاده از ژنراتور بیشتر است.
  4. سرویس و نگهداری ژنراتور گاز سوز دائم کار خانگی بسیار آسان است.
  5. همچنین نسبت به نوع دیزلی و بنزینی از طول عمر بیشتری برخوردار بوده و بادوام ‌تر هستند.
  6. این ژنراتورها کاملاً بدون دود و بدون بو هستند و به سلامت افرادی که با آن کار می‌کنند، آسیبی وارد نخواهند کرد.
  7. ژنراتور‌های گازسوز دائم کار برای استفاده ماینرکارها بسیار مناسب می‎باشد.
  8. در این ژنراتورها از سیستم CHP یا تولید همزمان برق و حرارت استفاده شده است. از حرارت تولید شده ژنراتور می‌توان برای گرمایش ساختمان‌ها و گلخانه‌ها استفاده کرد.
  9. دستگاه های ژنراتور گاز سوز دائم کار خانگی از سوخت گاز طبیعی که سوختی پاک است، استفاده می‌کنند و به محیط زیست آسیبی وارد نخواهند کرد.
مزایای استفاده از ژنراتورهای گازی دائم کار

کاربرد ژنراتور گاز سوز در کاهش هزینه برق مصرفی ماینینگ ها

انواع ژنراتورهای گازی

ژنراتورهای گازی با توجه به سوخت مصرفی دارای پنج نوع متفاوت می باشند که عبارتند از:

  • بیو گاز Bio gas
  • گاز ذغال سنگ Coal gas
  • گاز دفن زباله Landfill gas
  • گاز طبیعی Natural gas
  • گاز مایع LPG یا Propane ga

سخن پایانی

می توان گفت که امروزه برق، بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره ما می باشد. ژنراتور گاز سوز دائم کار خانگی به دلیل اهمیت ویژه برق، سهولت در استفاده، دسترسی آسان به گاز طبیعی، فضای مورد نیاز کم برای نصب و … مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا مجموعه تولیدی ما در سال 1386 با نام تجاری میکاپاور (مولد نیرو میکا) فعالیت خود را در زمینه تامین انواع ژنراتورهای دیزلی و گازی و ساخت انواع تابلوهای صنعتی و اتاق بی صدا (کانوپی/کانتینر) شروع نموده است. لذا مجموعه ما بر آن شده است تا با عرضه مستقیم مولد های برق و ساخت انواع تابلوهای چنج اور با قابلیتهای پارالل و سنکرون، گامی اساسی در جهت حفظ سرمایه های ملی داشته باشد.

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.