انواع ژنراتور گاز سوز و اهمیت و کاربرد آن

انواع ژنراتور گاز سوز و اهمیت و کاربرد آن

در حال حاضر از ژنراتورهای گازسوز استفاده های زیادی در صنایع می شود. به عنوان مثال هتل ها، ساختمان‌های مسکونی، ادارات، ساختمان های تجاری، ارگان های دولتی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی مکان‌هایی هستند که در آن‌ها از این نوع ژنراتورها استفاده میشود. البته از انواع ژنراتور گاز سوز برای ماینینگ‌ها و تولید ارز دیجیتال نیز استفاده می‌کنند.

ژنراتور گازسوز کاترپیلار

ژنراتور گازسوز کاترپیلار

اجزای ژنراتور گازی

ژنراتور گازی دارای ۴ جزء اصلی است که شامل ژنراتور مولد برق، موتور احتراقی با گاز، شاسی نگهدارنده و یک تابلو فرمان می باشد اما مهمترین بخش این ژنراتور ها موتور احتراقی با گاز طبیعی خواهد بود.

 

برند های ژنراتور

پنج برند مطرح موتور های گاز سوز بدون صدا در ایران عبارتند از: موتور گازسوز لوول چین، کاترپیلار، پرکینز انگلستان، کامینز. یکی دیگر از انواع ژنراتور گاز سوز، موتور گازسوز لوول است که با توان پایین تا 60 کاوا تولید می شود و بیشتر مناسب مجتمع های تجاری و مسکونی است. کاترپیلار ها بیشتر مناسب توان های بالا و نیروگاه ها هستند و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی انواع ژنراتور های گاز سوز

دو دسته کلی برای ژنراتور های گازسوز دائم کار وجود دارد.

۱• ژنراتورهای گازسوز: این دسته از انواع ژنراتور گاز سوز، با توان پایین تر از 60 کاوا که مناسب ترین گزینه برای مجتمع های مسکونی و تجاری هستند.

۲• ژنراتور هایی که دارای توان بالاتر از 60 کاوا می باشند و نیاز به گاز صنعتی دارند.

در دسته اول که توان کمتر از 60 کاوا دارند، دامنه مصرف کنندگان بسیار وسیع بوده و این نوع برای تمامی مراکز تجاری و مجتمع های مسکونی مناسب هستند.

معرفی شاسی در انواع ژنراتور گازسوز

این مدل دو نوع شاسی دارد: یک نوع آن باز یا شاسی ساده است که هیچ پوششی برای عایق صوتی روی ژنراتور ندارد و حجم صدای آن بالا می باشد.

این ژنراتور ها باعث آزار افراد نزدیک به دستگاه می شود؛ در نتیجه باید در اتاق هایی که جدا هستند یا در پارکینگ و پشت بام ها نصب شوند.

نوع دیگر به گونه ای است که بر روی ژنراتور های گازی یک  پوشش عایق صوتی یا کانوپی قرار می گیرد تا تن صدا را به کمتر از حد معمول انواع ژنراتور گاز سوز برساند. در نتیجه این کانوپی ها باعث میشوند صدای آزاردهنده دستگاه کاهش چشمگیری پیدا کند. همچنین این کانوپی ها باعث زیبایی ظاهری ژنراتور های گاز سوز می شود؛ بنابراین نصب این دستگاه ها در محیط های عمومی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. از طرفی به دلیل بسته شدن قسمت های سراسر ژنراتور، احتمال آسیب دیدن به افراد کاهش می یابد.

انواع متفاوت انواع ژنراتورهای گازسوز

انواع متفاوت انواع ژنراتورهای گازسوز

تابلو برق ژنراتور گازی

سیستم انتقال برق و فرمانی که توسط ژنراتور گازی تولید می شود باعث ایجاد دو نوع تابلو برق برای این ژنراتور ها خواهد شد.

نوع اول از تابلو در انواع ژنراتور گاز سوز یک تابلوی دستی می باشد که فرمان روشن و خاموش شدن را به صورت دستی و اپراتوری دریافت میکند.

نوع دوم، یک تابلوی تمام اتوماتیک است که در این مدل تابلو ها پس از قطع برق اصلی، بلافاصله ژنراتور فرمان استارت می گیرد

و ژنراتور گازی بعد از اینکه روشن میشود برق را از راه تابلو به مصرف کننده منتقل میکند. پس از اینکه برق شهری وصل شود ژنراتور گازی خاموش میشود و برق توسط

کلید چنج آور از ژنراتور گرفته میشود و به شبکه برق شهری وصل میشود.

 

راهنمای خرید انواع ژنراتور های گاز سوز

 

راهنمای خرید انواع ژنراتور های گاز سوز

 

قیمت انواع ژنراتور گاز سوز

در سال‌های اخیر به دلیل قطعی برق زیاد و عوامل دیگر، قیمت این نوع ژنراتورها با نوسان زیادی رو به رو شده است. از عواملی که اهمیت زیادی در قیمت ژنراتور ها دارد،

سال ساخت آن و میزان کارکرد ژنراتور است بنابراین هرچه سال ساخت ژنراتور تازه تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع ژنراتور گاز سوز، برند دستگاه است؛ از آنجایی که کیفیت برندهای آمریکایی و اروپایی بیشتر می باشد، قیمت آن‌ها نیز نسبت به سایر برندها بالا تر خواهد بود.

سخن پایانی

با توجه به افزایش توزیع برق در کشور، نیاز شدید به این انرژی غیر قابل انکار است. به همین دلیل مجموعه ما به فروش انواع ژنراتور گاز سوز به جهت کنترل و پیشگیری از ایجاد خسارت به وجود آمده از قطع شدن برق سراسری می پردازد. در نتیجه نگرانی بابت قطعی برق در مراکز مسکونی، مراکز اداری، تجاری و همچنین مراکز تولیدی کاهش می یابد.

 

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.