بررسی دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی

بررسی دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی

دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی کدام یک بهتر است؟

وظیفه اصلی مجموعه مولد برق حفظ منبع برق در هنگام خاموشی است. وجود این تجهیزات در شرکت ها ضروری است تا به بهره وری آسیبی وارد نشود.  اما با انبوهی از مدل های موجود در بازار، تصمیم گیری در مورد بهترین نوع دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی نیاز به توجه زیادی دارد.   به هر حال، ژنراتور مورد استفاده در یک صنعت نمی تواند برای یک تجارت کوچک یکسان باشد.  نوع سوخت عامل بسیار مهمی در هنگام انتخاب دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی است  . علیرغم انجام عملکرد مشابه، ژنراتورهای دیزلی و بنزینی برای موقعیت های خاص با توجه به ویژگی های فردی هر مدل ایجاد شده اند.

شرکت مولد نیرو میکا، به عنوان یکی از بزرگ ترین تامین کننده های انواع ژنراتور های دیزلی، گازی و بنزینی از بهترین برند ها، فعالیت گسترده ای را انجام می دهد.

ژنراتورهای مختلفی در بازار وجود دارد

ژنراتورهای مختلفی در بازار وجود دارد

حال بیایید مزایا و معایب این ژنراتورها را بررسی کنیم:

دیزل ژنراتورهای گازی

اگر بخواهیم به پاسخ دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی برسیم باید ابتدا بگوییم که دیزل ژنراتور گازی یک وسیله کارآمد برای تولید انرژی با استفاده از مولد گاز طبیعی است و می توان از آن برای تامین انرژی ژنراتورهای اضطراری و قابل حمل استفاده کرد و یکی از ارزان ترین سوخت ها در خانواده سوخت های فسیلی برای تولید برق به حساب می آید.

فواید دیزل ژنراتورهای گازی

  • گاز طبیعی تمیزتر از سایر سوخت‌های فسیلی با انتشار کم تر است.
  • گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت ها ارزان تر است.
  • گاز طبیعی بوی قوی تولید نمی کند که در ژنراتورهای نفتی یا دیزلی رایج است.
ژنراتور ها را می توانید براساس کاربرد خریداری کنید

ژنراتور ها را می توانید براساس کاربرد خریداری کنید

معایب دیزل ژنراتورهای گازی

در پاسخ به انتخاب دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی باید گفت که ژنراتورهای گاز طبیعی نیاز به تعمیر و نگهداری بیش تری دارند که در نتیجه هزینه های تعمیر و نگهداری بالاتر و زمان خرابی بیش تری را به همراه دارد.

  • ژنراتورها طول عمر کم تری دارند.
  • آن ها در مقایسه با نمونه های دیزلی بزرگ تر هستند و فضای بیش تری را اشغال می کنند.
  • بلایای طبیعی می تواند جریان گاز طبیعی را مختل کند.
  • گاز طبیعی انفجاری است و در صورت ترکیدن لوله ممکن است خطرات آتش سوزی رخ دهد.
  • با وجود این که گاز طبیعی منبع سوخت نسبتاً تمیزی است، دی اکسید کربن بیش تری نسبت به گازوئیل منتشر می کند.

تعریف دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی

موتورهایی که با بنزین کار می کنند،  قبل از فشرده سازی، سوخت و هوای کاربراتور را با هم مخلوط می کنند. در حالی که بنزین به طور معمول منبع سوختی است که به راحتی قابل دسترسی است، اما مصرف سوخت کم تری نسبت به دیزل گازی دارد.  از جنبه مثبت دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی این است که ، بنزین قابلیت حمل ژنراتور شما را افزایش می دهد و بنزین قابل اشتعال است و عمر مفید بسیار کم تری نسبت به سایر انواع سوخت دارد.

فواید دیزل ژنراتور بنزینی

  • در پاسخ به دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی باید گفت که ژنراتور بنزینی کوچک است و به راحتی قابل مدیریت است
  • بی صدا می باشد.
دیزل ژنراتور برند های معروفی دارد

دیزل ژنراتور برند های معروفی دارد

معایب دیزل ژنراتور بنزینی

  • هزینه بالا
  • فقط در موارد نادر و برای مدت کوتاهی توصیه می شود.

دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی ، کدام را انتخاب کنیم؟

کارشناسان ارزیابی می کنند که ژنراتورهای دیزلی و بنزینی با در نظر گرفتن ایمنی، کیفیت و عملکرد،  مشابه هستند و خودتان باید تصمیم بگیرید که بر اساس مزایا و معایب، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟  بالاخره بهترین مدل دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی برای سرمایه گذاری چیست؟ به طور خلاصه، هر دو بسیار کارآمد هستند. انتخاب به هدفی که تجهیزات برای آن اعمال خواهد شد بستگی دارد  .در موارد استفاده پراکنده، بنزینی بیشتر نشان داده شده است. این مدل را می توان در موسسات کوچک و متوسط و خانه ها اعمال کرد.   نوع دیزل ترجیحاً برای تامین برق در محیط های کاری پیچیده تر و نیاز به برق مداوم مانند سایت های ساختمانی، بیمارستان ها، فرودگاه ها و صنایع استفاده می شود.

بنابراین، اگر به دنبال یک منبع انرژی جایگزین هستید که فقط در شرایط خاموشی استفاده شود و پیکربندی ساده‌تری ارائه دهد، از بین دیزل ژنراتور بنزینی یا گازی، منبع انرژی بنزینی می‌تواند به طور کامل شبکه الکتریکی فضایی را که در آن تعبیه شده است تامین کند.  اما اگر قصد این است که تمام قسمت الکتریکی بدون توجه به شبکه محلی به طور مداوم فعال باشد، به خصوص در فضاهای بزرگ تر، روی دیزل ژنراتور سرمایه گذاری کنید.  برای کمک بیش تر به شما در تحقیق در مورد خرید بهترین ژنراتور برق، توصیه ما این است که برندی با اعتبار در بازار انتخاب کنید که طیف وسیعی از تجهیزات را برای هر منظوری ارائه می دهد.

محصولات مرتبط:

دیزل ژنراتورهای دوسان

دیزل ژنراتور کاترپیلار

مقالات مرتبط:

موتور برق خانگی ارزان را از کجا تهیه کنیم؟

ژنراتور چینی بخرم یا نه؟ بهترین قیمت ژنراتور چینی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.